A fejlett országokban a nyugdíjas vagy nyugellátás előtt álló fogyasztók, házaspárok, többnyire kiemelkedő vagy jó egzisztenciájúak, tehát van úgynevezett diszkrecionális – szabadon elkölthető – jövedelmük. Ráadásul a koronavírus-járvány felszámolásáért indított oltási kampányokban rendre az első között kapják meg a védőoltást.
Ebből több elemző, köztük a Bloomberg egyik véleménycikkének szerzője is arra a következtetésre jutott, hogy
a szépkorúak – mivel elsőként térhetnek vissza korábbi hétköznapjaikhoz – jelentős tőzsdei ralit indíthatnak el, főként azoknak a részvénytársaságoknak a körében, amelyeknél szívesen költ ez a korcsoport.
Ők, vagyis a „baby boom” generáció (1945–60) tagjai a fiatalabbakhoz hasonlóan várják a korlátozások enyhítését, és az elhalasztott kereslet pótlása itt jelentkezhet leghamarabb, akár az eddig leginkább kitett utazási, turisztikai szektoroknál is. A munkahelyek elvesztése vélhetően nem ezt a társadalmi réteget érintette leginkább, tehát a jövedelmi helyzetük nem romlott, sőt, a világszerte lassan egy éve elindult „maradj otthon” kampány miatt a szépkorúak könnyedén akár több megtakarításra tehettek szert, tehát a pandémia előtti szintekhez képest is nőhet a fogyasztásuk.
Ilyen kiemelt terület lehet a turizmus, és a fuvarozás és a légi közlekedés terén tevékenykedő cégek részvényei is nyerhetnek az idősebbek visszatérésével.
Az InvestorPlace pénzügyi elemzőportál meglátása szerint hosszú távon az egyik ilyen jól teljesítő papír a United Airlinesé lehet. Mindenképpen a papír hosszabb tartása az indokolt, hiszen a kurzust megviselte ugyan a világjárvány, viszont a portál szerint az elsők között ülhetnek fel a járatokra az idősebb utazók.
A cég Nasdaqon jegyzett részvényeinek árfolyama a múlt pénteken 6 százalékkal esett, de az elmúlt három hónapban már csaknem 20 százalékos drágulás látható.
A pandémiát követően egyre kedveltebbek lehetnek a rövidebb belföldi utak, Angliában például, a National Express Group fuvarszervezőnél az év elején az egy évvel korábbihoz mérten 250 százalékkal ugrottak meg az előfoglalások. A cég részvényei is jól teljesítenek: igaz ugyan, hogy több mint 40 százalékot esett a kurzus az elmúlt egy évben, de három hónapra visszatekintve a vállalat papírjainak ára már 70 százalékot meghaladó felértékelődésen van túl.
A ruházati és divatiparban az új helyzetnek a szigetországban a Marks & Spencer lehet a nyertese, míg a tengerentúlon ugyanezen a területen a Chico’s FAS kurzusa profitálhat.
Az előbbi főként a 45–65 évesekre koncentrál a ruhadarabjaival, és már novemberben jelentős raliba kezdett a részvényeinek ára. Az utóbbi papír átlagára a New York-i tőzsdén 1,45 dollár volt az elmúlt fél évben, azonban az elmúlt napokban három dollár felett is járt a kurzus. Emellett elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy az idősebb korosztály a járványhelyzetben a különböző internetes szolgáltatásokkal is megbarátkozott, ami az e-kereskedelmi szektor számára is kedvező eredményeket hozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.