Az elmúlt évet 42,3 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta a K&H Csoport.
A pénzügyi szolgáltató 19,7 milliárd forint értékvesztést képzett a várható hitelezési veszteségre. Ez nem realizált veszteség, becsléseken alapul, hiszen a moratórium végéig érdemileg nem látható, a hitelek mekkora része válik majd nem teljesítővé – emlékeztetett Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője, aki szerint a nem teljesítő hitelek állománya a 2019-es 4,1 százalékról 2,7 százalékra csökkent.
A moratórium hatásaként a bank 4,4 milliárd forint szerződésmódosítási veszteséget számolt el
– ez azt a kiesett kamatveszteséget jelenti, amelyet a moratórium hónapjaiban meg nem fizetett törlesztőrészletek után kell leírnia a banknak, amelynek a szabályok értelmében tilos ezen tartozás esetében tőkésíteni a tartozást.
A két negatív hatás mellett 11,4 milliárd forinttal javította egyszeri jelleggel az eredményt a K&H Alapkezelő tevékenységének bankcsoporton belüli átruházása. A fenti egyszeri tételeket nem számítva a K&H Csoport 53,8 milliárdos eredménye 6 százalékkal haladná meg a 2019-es 50,9 milliárd forintot.
A bank nettó kamatbevétele 11 százalékkal, 90 milliárd forintra emelkedett, a nettó díj- és jutelékbevétel viszont csak 0,4 százalékkal jutott feljebb, 75,1 milliárd forintra. A fejlesztések ellenére a költséggazdálkodás jó eredményeket hozott: a 101,8 milliárdos működési költségek 0,3 százalékkal múlták alul a 2019. évi bázist.
A K&H tavaly 23 százalékkal, 620 milliárd forintra tudta emelni az új hitel kihelyezését, a hitelállomány 18 százalékkal, 1903 milliárd forintra emelkedett – a bankszektorban a növekedés ugyanakkor csak 13 százalékos volt a bővülés. A lakossági hitelezésen belül az új folyósításból a bank 13,3 százalékos piaci részesedést ért el a 235 milliárd forintnyi kihelyezésnek köszönhetően, ami 21 százalékos bővülést jelent.
Ebből 58 milliárd forint volt a Babaváró kihelyezés, a folyósított összeg 12,4 százalékos piaci részt biztosít a társaságnak.
A jelzáloghitelek állománya 11 százalékkal, 142 milliárd forintra nőtt, miközben a piac egészében lényegében stagnált az állomány bővülés. Eközben a személyi hitel kihelyezés több, mint ötödével, 45-ről 35 milliárd forintra csökkent.
A vállalati hitelállomány 19 százalékkal bővült, a kihelyezések hajtóereje az NHP Hajrá forgalom volt, a bank 173 milliárd forintnyi jegybanki refinanszírozási forrást helyezett ki, amivel 11 százalékos piaci részesedést ért el. A piacnál gyorsabb vállalati hitelezésnek köszönhetően a bank súlya 9,3 százalékról 9,6 százalékra nőtt.
A bank az NHP mellett a jegybanki kötvényprogramban is aktív, 13 vállalati kötvényügyletben vett részt: 7 esetben NKP kibocsátás befektetőjeként, 6 esetben szervezőjeként vettek részt a programban.
A banki betétállomány 24 százalékkal 3260 milliárd forintra emelkedett, ez lényegében megfelel a teljes piac 23 százalékos növekedésének.
A tájékoztatón elhangzott: a pénzintézet vállalati ügyfeleinek számlaforgalma a negyedik negyedévben már 9 százalékkal meghaladta a 2019-es bázist, sőt a kkv-k esetében is a 2019. IV. negyedévi szint fölé emelkedett a számlaforgalom.
A K&H Biztosító nettó nyeresége 8,3 milliárd forint volt 2019-ben
– mondta el Kaszab Attila, a biztosító vezérigazgató-helyettese.
A nem életági díjbevétel 4 százalékkal, 51,2 milliárd forintot tett ki, a lakásbiztosítások, a casco és a kkv-biztosítások terén kétszámjegyű volt a növekedés. A kgfb-állományban lényegében stagnáló ügyfélszám mellett alig 2 százalékos díjbevétel-bővülés történt, ami igazolja, hogy végére ért a termékcsoportban a díjemelési ciklus. Életágban elérték a 12 milliárd forintos díjbevételt. A kockázati életbiztosítások 9, a rendszeres befektetéshez kötött (unit-linked) életbiztosítások díjbevétele 40 százalékkal nőtt.
A társaság 245 százalékos szolvencia2 szinten áll – ez részben annak köszönhető, hogy 2019 után a biztosító nem fizetett osztalékot. Idén már fog, ám Kaszab Attila szerint ez sem változtat majd érdemben az erős szolvencia szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.