BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs profitkilátás a Spotify horizontján

Remek számokat jelentett a piacvezető zene streaming szolgáltató, csak nyereségről nem tudott beszámolni.

A zene streaming szolgáltató árbevétele 2,17 milliárd euróra nőtt a tavalyi utolsó negyedévben, ami 20 millió euróval haladja meg az elemzői várakozásokat és 17 százalékkal az egy évvel korábbi árbevételt. A havi aktív felhasználók száma 345 millióra emelkedett, ami 2 millióval több, mint a prognózis és 27 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adathoz képest. Az előfizetők száma éves bázison 25 százalékkal, 155 millióra bővült, ami közel 2 millióval felülmúlja az elemzői becsléseket.

Ám az egy részvényre jutó veszteség 66 cent lett, ami 9 centtel nagyobb, mint a várakozás.

Fotó: AFP

A gyorsjelentés hatására szerdán 8,1 százalékot zuhant a Spotify részvények árfolyama.

Miközben a Spotify uralja a piac közel egyharmadát, megelőzve az Apple, az Amazon és a Tencent versenytárs alkalmazásait, egyelőre nincs profitkilátás a cég horizontján – mondta a Világgazdaságnak Józsa Bence, az Equilor junior elemzője. Szerinte, ez az üzleti modellből következik, amennyiben a felhasználók választhatnak egy jelképes összegű előfizetés, ami nálunk havi 1500 forint, vagy a 2-3 zeneszámonként felugró reklámblokk meghallgatásával járó ingyenes használat között. A jelenlegi tarifák mellett a Spotify jobban járna üzletileg, ha kevesebb lenne az előfizetője, s többen választanák az ingyenes használatot. De ezen a kiélezett piacon a társaság nem engedheti meg magának az előfizetői díjak emelését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.