A zene streaming szolgáltató árbevétele 2,17 milliárd euróra nőtt a tavalyi utolsó negyedévben, ami 20 millió euróval haladja meg az elemzői várakozásokat és 17 százalékkal az egy évvel korábbi árbevételt. A havi aktív felhasználók száma 345 millióra emelkedett, ami 2 millióval több, mint a prognózis és 27 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adathoz képest. Az előfizetők száma éves bázison 25 százalékkal, 155 millióra bővült, ami közel 2 millióval felülmúlja az elemzői becsléseket.
Ám az egy részvényre jutó veszteség 66 cent lett, ami 9 centtel nagyobb, mint a várakozás.
A gyorsjelentés hatására szerdán 8,1 százalékot zuhant a Spotify részvények árfolyama.
Miközben a Spotify uralja a piac közel egyharmadát, megelőzve az Apple, az Amazon és a Tencent versenytárs alkalmazásait, egyelőre nincs profitkilátás a cég horizontján – mondta a Világgazdaságnak Józsa Bence, az Equilor junior elemzője. Szerinte, ez az üzleti modellből következik, amennyiben a felhasználók választhatnak egy jelképes összegű előfizetés, ami nálunk havi 1500 forint, vagy a 2-3 zeneszámonként felugró reklámblokk meghallgatásával járó ingyenes használat között. A jelenlegi tarifák mellett a Spotify jobban járna üzletileg, ha kevesebb lenne az előfizetője, s többen választanák az ingyenes használatot. De ezen a kiélezett piacon a társaság nem engedheti meg magának az előfizetői díjak emelését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.