Hazánkban először a K&H Bank teszi elérhetővé a Google önálló fizetési megoldását, a Google Payt
– mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője. A szakember szerint az országban 12,7 millió mobiltelefon van, a felhasználók 80 százaléka Android-alapú operációs rendszert használ.
Naponta 2,65 millió érintéses tranzakció bonyolódik az országban, ebből nagyjából 500 ezer már a mobiltelefonba digitalizált kártyával történik.
A K&H-nál ma 950 ezer aktív bankkártya van, az ügyfelek közül 570 ezren a bank digitális csatornáit is használják. A pandémia alatt az ügyfelek 53 százaléka gyakrabban fizetett elektronikus módon, mint korábban – az 56 évesnél idősebbek között is 41 százalékos volt azoknak az aránya, akik elengedték a készpénzt.
A bank 2013-tól biztosít érintésmentes kártyás fizetést, 2017 novemberétől bevezették az androidos fizetési megoldást, a K&H mobiltárcát. A bank 2019. decemberben bevezette az Apple Payt. Most pedig megérkezett a Google Pay is.
A meglévő mobiltárcás megoldáshoz képest az új fejlesztés azért jobb, mert a fizetés beépül az Android-rendszerbe, így gyorsabb működést biztosít, s előnyt jelent az is, hogy a biometriai támogatás miatt nincs szükség külön PIN-kód megadására. A bank egyelőre nem döntött a meglévő mobiltárcás fizetés kivezetéséről, bár úgy véli, az ügyfelek hamar felismerik majd, hogy a Google Pay sokkal jobb szolgáltatás. Új fejlesztést csak a Google Payre tervez a K&H.
Bíró Pál, a Google szakembere szerint
egy átlagos felhasználó napi 250-300 alkalommal érinti meg a telefonját.
A fentiek nyomán érthető, hogy a Google úgy gondolta, a kínált szolgáltatások térnyerése érdekében kiemelt fontos és abszolút prioritást élvez a fizetési terület fejlesztése, a Google Pay bevezetése. A szolgáltatás jelenleg 30 országban érhető el, ezek közül 19 a Google Európa, Közel-Kelet régiójában érhető el. A Google semmilyen jutalékot nem kér és kap a Google Pay kezeléséért. A felhasználás tekintetében sincs kizárólagosság, akár már holnap is beléphet újabb magyar bank a Google Pay rendszerébe.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója szerint a tavalyi több mint 50 millió alkalommal történő mobilfizetést az év első három hónapjának adatai szerint bőven túlszárnyalja majd az idei év, azaz a növekedés továbbra is exponenciális. Az elektronikus fizetés sikerét alapvetően az ügyfélélmény határozza meg. Mindenki gyorsan, egyszerűen, ugyanakkor biztonságosan akar fizetni. A mobilfizetés mindezen elvárásokat tudja biztosítani. A kártyák tokenizálása pedig azt a biztonságot nyújtja, hogy az csak az adott készülékkel működtethető – mondta a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.