A Wizz Air adózott vesztesége az 570 és 590 millió euró közti sávba eshetett a cég március végén lezárt üzleti évében, míg alaptevékenységén, amelyben nincs benne az üzemanyag pozíciókon elszenvedett vesztesége, 475-495 millió eurót bukott – jelentette be előzetesen a légitársaság.
Az elemzők némileg kisebb veszteségre számítottak.
A menedzsment a részletes jelentést ugyan csupán június elején teszi közzé, azonban azt már most közölték, hogy az új üzleti évre a bizonytalan helyzetre tekintettel nem publikálnak előrejelzést.
A Wizz Air mint az egyik pénzügyileg legerősebb európai független légitársaság március 31-én 1,6 milliárd euró likviditással rendelkezett, és az elmúlt három hónap során 87 millió eurót égetett el. Ebből fakadóan még évekig bírná a jelenlegi nehéz helyzetet is, miközben további költségcsökkentésre készül.
A fapados szolgáltató arra számít, csak nyár derekára élénkül meg számottevően az európai légi közlekedési piac.
A londoni kormány a Reuters szerint múlt pénteken csalódást okozott a brit piacon aktív légitársaságoknak, mert a várakozásokkal szemben nem pontosították a légi közlekedés újraindításának időpontját, illetve az alacsony kockázatú célállomásokat tartalmazó úgynevezett „zöldlistát” sem hozták nyilvánosságra.
A tegnapi hírek szerint azonban, ha a Johnson-kormány korábbi bejelentésének megfelelő időpontban, azaz május 17-én nem is lesz teljes újraindulás, ám egyes desztinációk felé mégis felszállhatnak majd az utasszállító gépek.
A Wizz Air részvényei csütörtök délig 0,4 százalékkal, 4847 pennyre gyengültek Londonban.
A brit fapados légitársaság súlyos veszteségeket könyvelt el a télen, és az idei második negyedévben is csak mérsékelt forgalomra számít, de május végén már növelné kapacitásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.