Főként a SUV-modellek és a Genesis márkájú luxuslimuzinok növekvő értékesítése nyomán a Hyundai első negyedéves nettó profitja év/év bázison 175 százalékkal, 1522 milliárd koreai vonra (1 von = 0,27 forint) emelkedett – áll az autógyártó szerdai reggel közzétett gyorsjelentésében. Ez a nyereség az elmúlt négy év legjobb eredménye, ám a csaknem háromszoros növekedés részben a bázishatásra is visszavezethető, hiszen a tavaly január és március közötti időszakról a térséget elsőként elérő pandémia hatására nagyon gyenge beszámolót publikált a dél-koreai konszern. Jelentős, közel 30 százalékos profitbővülést ért el ugyanakkor a cég negyedéves összehasonlításban is.
A cégcsoporthoz tartozó Kiával együtt a világ ötödik legnagyobb autógyártójának számító Hyundai Motor 27 391 milliárd vonos árbevétele eközben éves összevetésben 8,2 százalékkal nőtt,
míg az előző negyedévhez viszonyítva 6,3 százalékkal csökkent. A csoport által értékesített gépkocsik száma pedig egy év alatt 11 százalékkal gyarapodott.
Kitért arra is a közlemény, hogy a növekedésben az Egyesült Államok mellett India és Kína vitte még a prímet. Amerikában a Genesis luxuslimuzin, valamint a csoport erősödő piaci térfoglalása a prémiumkategóriájú városi terepjárók piacán játszott a sikerben döntő szerepet. Utóbbi nagy áttörést jelent, tekintve, hogy eddig ebben, a tengerentúlon rendkívül népszerű kategóriában nem igen osztottak lapot a dél-koreai óriásnak.
A Hyundai menedzsmentje szerint az év hátralévő részében a kormányzati ösztönző csomagok világszerte fokozni fogják az autók iránti keresletet, ellenben továbbra is bizonytalansági tényezőnek tartják a globális csiphiányt, továbbá az alapanyagköltségek ingadozását is.
Amúgy az év első negyedében a koreai cégnél – jókora készletének hála – a legtöbb vezető autógyártóval szemben nem kellett üzemeket leállítani alkatrészhiány miatt, azonban a japán Renesas egyik csipgyártó bázisán beütött tűzkár, valamint a texasi viharok gondoskodtak róla, hogy a Hyundai-Kiát is utolérje a krízis. Ebben a hónapban már háromszor függesztették fel a gyártást hosszabb-rövidebb időre, illetve arról is döntöttek, hogy a csupán módjával rendelkezésre álló félvezetőket legnépszerűbb modelljeik összeszereléséhez használják fel.
A cégvezetés májusban az áprilisihoz hasonló állapotokat vár, a továbbra is gyorsan változó helyzetre tekintettel az azt követő időszakra viszont nem tudott előrejelzésbe bocsátkozni. Elemzők szerint eddig 12 ezer autóval gyártott kevesebbet a Hyundai a szűk keresztmetszet okán.
A vetélytársaitól a villanyautók gyártásában lemaradt konszern tegnap reggel azt is bejelentette, hogy szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésébe kezd, és tervei szerint 2030-ban már ezen a technológián alapszik majd elektromos járművei sorozatgyártása. A vállalat februárban egyébként már kihozta Ioniq 5 elnevezésű, közepes méretű e-crossoverét, amely a jelenlegi technológiára épülő villamos áram-meghajtású járműcsaládjának első tagja.
A Hyundai és a Kia 2025-ben együttesen 1 millió elektromos autót akar gyártani, amivel elképzeléseik szerint a világ harmadik legnagyobb gyártójává válnának a kategóriában.
A Hyundai részvényei a koreai tőzsde megnyitását követően a jelentésre először 2 százalékos pluszba drágultak csütörtökön, zárásra viszont 226 vonon állapodott meg a kurzus, azaz csupán 0,2 százalék maradt a pluszból. Idén ez idáig 18 százalékkal erősödött az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.