Tízmilliárd dollár friss forrást sepert be a kínai Meituan részvényeladással és átváltható kötvények kibocsátásával.
A Tencent Holdings internetes óriáshoz kötődő, étel házhoz szállításával hatalmasra nőtt vállalat három évvel ezelőtti tőzsdei megjelenésekor ennek csupán a felét zsebelte be, hogy dinamikus terjeszkedési programját finanszírozza. A tízmilliárdból 6,6 milliárd a hétfői záróárhoz képest 5,3 százalékos diszkonttal értékesített részvényekből származott, a Tencent 400 millió dollár készpénzt tolt be, hárommilliárdért a zérókuponos részvényre váltható kötvényeket értékesítettek. Bár a remélt összeg az utolsó centig bejött, a pénzügyi manőver nem lelkesítette fel a piacot, a Meituan árfolyama február közepe óta 36 százalékot esett Hongkongban, ebből kedden 1,4 százalékot tudott lefaragni, ezzel a kapitalizációja 222 milliárd amerikai dollárra rúg.
Az időközben alaptevékenységét egyéb, többnyire pénzelnyelő szolgáltatásokkal bővítő Meituan célja, hogy az e-kereskedelmi piacon, azon belül is az online élelmiszer-rendeléseknél az Alibabának erős konkurenciát állítson, de a Reuters elemzői szerint ez nem kecsegtet gyors sikerrel. Jut a pénzből a raktározási és a szállítási technológia fejlesztésére is, a cég önvezető járművek és drónok szolgálatba állításával csökkentené a munkaerőköltségeit.
Robotjárműveik tesztelése Pekingben folyik, tavaly 35 ezer fuvart teljesítettek a guruló komódra hasonlító járműveik.
Kell valamit kezdeniük az amerikai Groupon módszerére hajazó közösségi vásárlási platformjukkal, a Meituan Selecttel, mert egyelőre a sok vásárló csoportba szervezésével olcsóbban beszerezhető termékekre építő szolgáltatásuk nagy lángon égeti a pénzt. Itt nem oszt, nem szoroz az a 230 ezer dolláros bírság, amelyet az árakkal való trükközés miatt egy hónapja egységesen kapott a piac öt vezető szereplője a szakhatóságtól, ám azt jelzi, hogy Peking komolyan veszi a fogyasztóvédelmet.
Vang Hszing alapító-vezérigazgató szerint a csoportos vásárlás az e-kereskedelem dinamikusan fejlődő ága, noha Kínában még gyermekcipőben jár.
A közösségi vásárlás főként a vidéken élő idősek körében igen népszerű, a szolgáltatás összforgalma a tavalyi 12 milliárd dollárról 2025-re 215 milliárd dollárra bővülhet a Bernstein elemzői szerint. A Meituan 300-400 millió felhasználó elérésével lenne elégedett, és itt is piacvezető szerepre tör.
Kína nem törekszik hegemóniára, terjeszkedésre vagy befolyási övezet kialakítására, akármilyen erőssé is válik – mondta a kínai elnök.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.