A Magyar Telekom rendkívüli, több mint 8 százalékos éves összevetésben elért EBITDA-növekedése mögött jelentős bázishatás is áll, ezért a távközlési konszern nem emeli meg 2021-re szóló publikus célkitűzését, azaz maradhat az 1-2 százalékos gyarapodás – mondta el a reggel tartott sajtóbeszélgetésen Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az előző év első negyedévében ugyanis 3,5 milliárd forintot fordított a cég a létszámcsökkentés miatt végkielégítésekre, ami az idén jóval szerényebb összeget tett ki.
Ez a hatás azonban az év hátralévő részében megszűnik.
A társaság ugyanakkor műszaki és kereskedelmi innovációinak, valamint az általa nyújtott szolgáltatások minőségének köszönhetően továbbra is eredményei stabil és kiegyensúlyozott javulására számít, amit egyrészt az első negyedévben tapasztalt széles bázisú növekedés, valamint az új termékek és csomagok népszerűsége támaszt alá. Daria Dodonova elsősorban a hálózatfejlesztést emelte ki mint a jövő kulcsát. A Telekom teljes hálózatán belül már 61 százalékos arányt ér el az 1 gigabit kapacitású vezetékek aránya, amelynek mintegy kétharmada optikai szálas hálózatot takar. Halad az 5G-s fejlesztés is, az ország területének 10 százaléka már lefedett, a cég egyébként ezen a téren első körben Budapestre, a Balaton környékére, továbbá a vidéki nagyvárosokra koncentrál.
Számos új megoldás segítette a vállalat alkalmazkodását a járvány idején is,
az okoswifi-koncepció, az otthoni gigabites csomagok, vagy például a netgarancia mind a kényszerűen a lakásból dolgozó vagy az online oktatásban résztvevő felhasználók igényeire kínált megoldást – tette hozzá Szabó Melinda kereskedelmi vezérigazgató-helyettes. Mint hangsúlyozta felértékelődött a wifi-szolgáltatás minősége és hozzáférhetősége, hiszen a rendszernek egyszerre kellett/kell kiszolgálnia több családtagot, akik a lakás különböző pontjairól kapcsolódnak a hálózathoz.
A kereskedelmi vezető szerint a piac visszaigazolta a fejlesztéseket, hiszen a mobil adatforgalmat lebonyolító ügyfelek száma az év első negyedében az előző év azonos időszakához viszonyítva 8,6 százalékkal, 3,4 millióra nőtt, míg a vezetékes adatforgalom 37 százalékkal ugrott. Nőtt a hangforgalom is mind a vezetékes, mind a mobil hálózaton, ám ezt döntően a korlátlan használatot lehetővé tévő csomagok terjedése váltotta ki. Nem mellesleg nagyot esett a Magyar Telekomtól elpártoló felhasználók száma is.
A tévés fogyasztás terén egy év alatt 108 ezerrel, 953 ezerre nőtt az IPTV előfizetések száma is, egy tévés szolgáltatást igénybe vevő háztartásban most már átlagosan 1,8 set-top-box van, a tévé-előfizetések száma pedig 6,5 százalékkal emelkedett.
A digitalizáció témájára térve Szabó Melinda hangsúlyozta, hogy már lakossági ügyfeleik 61 százaléka használja a Telekom-alkalmazást,
a Vanda digitális hangasszisztens közreműködésével teljeskörűen lezárt sikeres tranzakcióinak száma pedig 43 százalékkal növekedett.
A Magyar Telekom emellett három éve piacvezető a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon, míg a TV-termékkörben az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedővé vált. Végül a kkv-ék digitális átállásának segítésére hozták létre a helló biznisz klubot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.