Az AT&T amerikai távközlési óriás és a Discovery megállapodtak médiabirodalmaik egyesítéséről – jelentette be kora délután David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója.
Az ügylet keretében az AT&T 43 milliárd dollár fejében válik meg az egyebek között CNN-t, a TNT-t, a Cartoon Network-öt és a HBO-t is magában foglaló WarnerMediától, ráadásul az AT&T részvényesei kaphatják meg közvetlenül az új cég 71 százalékos részvénycsomagját is.
Az elsőként a Bloomberg által megszellőztetett tranzakció eredményeként hatalmas vetélytársat kapna a tengerentúli streamingpiacot uraló Netflix, valamint a Walt Disney is. A Financial Times szerint az új médiatársaság kapitalizációja adósságai levonásával is elérheti a 150 milliárd dollárt is, miközben a Discovery jelenlegi értéke alig haladja meg a 30 milliárd dollárt.
Az AT&T menedzsmentje az ügylettel ugyanakkor mintegy elismeri, hogy
az elemzők joggal írtak vitriolba mártott tollal 2018-as akvizíciójáról, amelynek keretében 109 milliárd dollárért jutott az akkori Time Warner-hoz, a holdingot a mai napig nyomasztó eladósodást is bevállalva.
A streamingelés terjedése miatt elértéktelenedő médiaüzletágának lebontását azonban az AT&T már februárban megkezdte, amikor 16,3 milliárd dollárért eladta a 2015-ben 68 milliárdért vásárolt DirectTV nevű kábeltévés cégét.
A Discovery árfolyama közel 10 százalékkal, míg az AT&T papírjai 2,5 százalékkal drágultak az amerikai tőzsdék nyitása előtti elektronikus kereskedelemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.