Folyamatos áremelésekkel és ellátási zavarokkal sújtott alapanyag-piaci környezetben jól vizsgázott a Masterplast Csoport ellátási lánca és sikeresen indította a 2021-es évet. 53 százalékkal nőtt az árbevétel az első negyedévben, amihez nagymértékben hozzájárult az új német gyártócég forgalma, folytatódott a tavaly decemberben indult védőruha értékesítés, és növekedett az alaptevékenység bevétele – közölte gyorsjelentésében a Masterplast.
A forgalom bővülését meghaladóan emelkedett a cégcsoport kereskedelmi árrése, köszönhetően az építőipari szegmens stabil teljesítményének, valamint a németországi egészségipari textília gyártás és az egészségügyi védőruha értékesítés fejlődésének.
Nőtt a leányvállalatok eredményessége, a vállalat gyártóegységeinek kapacitáskihasználtsága és javult a gyártás-hatékonyság. Mindezeknek tulajdoníthatóan a társaság fennállása legmagasabb forgalmát és eredményét érte el a szezonálisan leggyengébb első negyedévben.
A társaság EBITDA-ja 4 372 ezer euró volt, ami közel négyszerese az előző év ugyanezen időszakának, míg az adózott eredménye 2 798 ezer euró volt, amely több mint tízszerese az előző éves bázisnak. Az év hátralévő részére is turbulens alapanyagpiaccal és az ösztönzők hatására élénkülő szigetelő ipari környezettel számol a társaság, ahol erős ellátási láncára támaszkodva, magas eredménytermelést prognosztizál a Vállalat a következő időszakokra is.
A Masterplast árbevétele 2021. első negyedévében 38 280 ezer euró volt.
A Csoport EBITDA-ja 2021. I. negyedévében 4 372 ezer euró (11,4 százalék EBITDA hányad) volt a bázisidőszak 1 126 ezer eurós (4,5 százalék EBITDA hányad) értékével szemben, ami 288 százalékos növekedést jelentett.
A korábban nem tapasztalt drasztikus alapanyag áremelkedések és beszerzési nehézségek komoly kihívás elé állították a társaságot az év első hónapjaiban.
Az acél, műanyag és építőkémiai alapanyagok gyors drágulását a globális ellátási láncok akadozása, az általános kapacitáshiány és a logisztikai rendszerek beszűkülése tovább fokozta, melyek következményei az építőipari és egészségipari termékek árában is gyorsan megjelentek. Mindezek ellenére sikeres volt a gyártás alapanyagellátásának biztosítása, ami kulcsfontosságúnak bizonyult az elért eredményekhez.
A német gyártás az egészségipar és a német piac kiszolgálásában játszott szerepet. Mindkét terület új-többletbevételt jelentett az első negyedévben, miután a bázisév azonos szakaszában még nem volt aktív ez a két szegmens.
A cég beszámolója szerint Romániát kivéve minden kiemelt piacon nőtt a forgalom, a termékcsoportokat tekintve is szinte mindegyik termékcsoportban jelentősen gyarapodott az árbevétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.