Ma hajnalban tette közzé a hazai gyógyszergyártó az első negyedéves gyorsjelentését.
Az első negyedév során elkönyvelt bevételek 140,9 milliárd forintot értek el, ami 0,4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, és 5,5 százalékkal kevesebb, mint amennyit az elemzők prognosztizáltak – mondta Bosnyák Zsolt, az Equilor szenior elemzője. Hozzátéve: a várakozásoknál gyengébb árbevétel elsősorban a bázisidőszaki, világjárványhoz kapcsolódó felvásárlásoknak tudható be.
A Vraylarnak köszönhetően az Egyesült Államok lett a Richter legnagyobb forgalmú piaca
– folytatta az elemző. 2021 első negyedéve során a Vraylar royalty árbevétele 69,2 millió dollárt tett ki, mellyel éves alapon 28 százalékos növekedést, viszont negyedéves bázison 9,3 százalékos csökkenést tudott produkálni. A cariprazine hatóanyagot tartalmazó másik termék, a Reagila nem szerepelt túl erősen, éves alapon 21 százalékkal esett a gyógyszer bevétele, mely így csupán 1,9 millió euróval járult hozzá az árbevételhez.
2021 első negyedéve során a nőgyógyászati árbevétel 5,8 százalékkal maradt el a bázisidőszakban elért érték mögött, melyet főleg a FÁK régió húzott le, nem segített az éves alapon 12 százalékkal gyengülő rubel. Az Evra értékesítése után kapott royalty és a Bemfola növekvő árbevételét ellensúlyozta az orális fogamzásgátló készítmények alacsonyabb értékesítési szintje.
A bruttó fedezeti marzs az első negyedévben 55,5 százalékon alakult, míg 2020 Q1-ben ez 56,7 százalék volt, a csökkenés fő oka a magas fedezetű orális fogamzásgátlók forgalmának csökkenése, melyet nem tudott kompenzálni a növekvő Vraylar- és az újonnan megjelenő Evra-értékesítés.
Az üzemi eredmény 3,2 százalékkal esett vissza éves alapon, mely a konszenzustól 14,7 százalékkal marad el.
A pénzügyi tevékenység eredménye pozitív lett az időszakban,
ennek segítségével az adózott eredmény 26,9 milliárd forintot ért el, ami 11,4 százalékkal marad el az elemzői várakozásoktól, s 7,3 százalékot csökkent éves alapon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.