BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mesterséges intelligenciával fejlesztenének a hazai biztosítók

Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést, és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához – állapították meg a Deloitte globális iparági felmérésében.

A kö­vet­kező lépés a helyzet konszolidálá­sa, az új adatforrások kiaknázása és a digitalizációval megjelenő új vagy erősödő kockázatok kezelése. A kutatás szerint a biztosítók meg­kér­dezett vezetői a krízis hatására ki­emelt hangsúlyt fektetnek a költ­sé­gek további racionalizálására. Ez várhatóan a projektportfólió átstruk­turálásában, a Covid–19 előtti beruházások késleltetésében vagy új­ra­ská­lázásában jelenik meg.

Mind­ennek célja a forrásteremtés a gyor­sabb innovációt és növekedést elő­segítő törekvések számára, melyek fókusza azonban régiónként eltér.

A termékfejlesztési oldalon előtérbe kerülhetnek a nem a kármérték, hanem a kiváltó esemény intenzitása alapján fizető paraméterező biztosítások. Ezt a terméktípust korábban vagyoni károk fedezésére és katasztrófabiztosításoknál használták, a jövőben a vállalkozásokat érintő IT-leállásokból származó üzleti károk biztosítását lehet így megoldani.

Fotó: AFP

Az értékesítési terület fő fejlesztési irányaként a megkérdezett vezetők 40 százaléka a távérté­ke­sítési csatornák és a szervezet di­gi­tális készségeinek fejlesztését, a felhasználóbarátabb digitális jelenlétet és a praktikusabb kárbejelentési megoldások kidolgozását jelölte meg. A biztosítók jelentős része a hagyományos kockázatelbírálási folyamat megújítását is tervezi, a cél a mesterséges intelligencián alapuló kockázatbecslési modellek alkalmazása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.