A Mol-csoport megállapodott az OMV-vel, hogy az OMV Downstream GmbH-tól mint közvetlen részvényestől megvásárolja az OMV Slovenija d.o.o. 92,25 százalékát, amelyben az INA d.d. már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik. A felek 301 millió eurós vételárban egyeztek meg (az OMV Slovenija 100 százalékos tulajdonrésze).
A tranzakció 120 szlovén töltőállomást foglal magában. Az OMV Slovenija d.o.o. az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt: ezek az OMV (108); az EuroTruck (4); és az Avanti/DISKONT (8). A Mol-csoport az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök 100 százalékos tulajdonosa lesz. A tranzakció versenyhatósági engedélyhez kötött.
A Mol-csoport jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás Mol Slovenia, 5 pedig INA márkanév alatt üzemel, amellyel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban.
A megállapodás illeszkedik a vállalat „SHAPE TOMORROW” 2030+ frissített, hosszútávú stratégiájába, amely különösen nagy hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére.
„Ez a lépés összhangban van azon stratégiai törekvésünkkel, amelynek célja, tovább bővítsük töltőállomás-hálózatunkat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon.
A Mol-csoport további célkitűzése 2025-ig 2200-ra bővíteni a töltőállomások számát, vagy akár még többre, amennyiben további jó lehetőségek adódnak.
Hiszem, hogy a fogyasztói szolgáltatásokban hatalmas potenciál rejlik az energiaátmenet során. A töltőállomásaink már nem csupán üzemanyagtöltésre szolgálnak. Folyamatos fejlesztéssel és a digitalizációval, a jövőbeni fogyasztói és mobilitási trendek formálásával a Mol kényelmet kínál, mivel célunk, hogy utazásaik során segítsük az embereket, függetlenül attól, hogy az adott fogyasztó közlekedési eszközét milyen energia hajtja. Emellett integrált üzleti modellünk és gyorsuló növekedésünk azt is lehetővé teszi, hogy pénzügyi forrásokat biztosítsunk a fenntartható megoldások fejlesztéséhez, és a körforgásos gazdaság fellendítéséhez a régióban.
Szlovénia nem új piac számunkra, az elmúlt 25 évben lehetőségünk volt kiváló minőségű üzemanyagokat és szolgáltatásokat bevezetni, így a Mol Slovenija sikertörténet lett. Ennek a lépésnek köszönhetően az INA-val közösen Szlovénia egyik legfontosabb piaci szereplőjévé válunk”
– mondta Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója.
Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, amióta 2021. februárjában a Mol-csoport frissítette hosszútávú stratégiáját. A Mol-csoport nemrégiben tette közzé, hogy a Slovnaft megvásárolja a Normbenz Slovakia s.r.o. 100%-át, amely 16 Lukoil márkanév alatt működtetett szlovákiai töltőállomást foglal magában. A Mol továbbá megállapodást kötött a Marché International AG-vel, amely 9 éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt.
Jelenleg a Mol-csoportnak 1941 töltőállomása van 9 országban, különböző márkanevekkel. 466 Magyarországon, 434 Horvátországban, 304 Csehországban, 254 Szlovákiában, 243 Romániában, 106 Bosznia-Hercegovinában, 70 Szerbiában, 53 Szlovéniában és 11 Montenegróban.
A Mol-csoport piacvezető szerepet tölt be Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában, Csehországban a második, Szlovéniában, Romániában és Montenegróban pedig a harmadik legnagyobb piaci szereplő.
A Mol 1996-ban azzal a céllal lépett be a szlovén piacra, hogy kiskereskedelmi hálózatot és nagykereskedelmi tevékenységet hozzon létre. 2011-re a vállalat már 31 töltőállomást működtetett, beleértve a TUŠ hálózatot. 2016-ban 11 Agip töltőállomás is bekerült a Mol portfóliójába. A zöldmezős beruházásokkal és 5 INA töltőállomás integrálásával párhuzamosan a Mol Slovenija jelenleg 53 töltőállomást üzemeltet. 2016 óta a Fresh Corner koncepció bevezetésével mind a 48 Mol márkanév alatt futó töltőállomást átalakították, frissen készített ételeket és kiváló minőségű kávét kínálva az utazó emberek számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.