A Samsung továbbra is vezet 19 százalékos piaci részesedésével, a Xiaomi 17 százalékkal a második és őket követi az Apple 14 százalékkal.
A Xiaomi több szegmensben is erős és már a csúcstelefonok piacán is megjelent, azonban az áraik még mindig elmaradnak a Samsung és az Apple telefonoktól – mondta Török Lajos, az Equilor vezető elemzője. Hozzátéve: a kínai cég egyre erősebb a külföldi piacokon, így Latin Amerikában megnégyszereződött, Afrikában két és félszeresére emelkedett, míg Európában 50 százalékkal nőtt az értékesítésük.
A kínai okostelefonok iránti növekvő kereslet főleg annak tudható be, hogy a Xiaomi készülékei összehasonlításban olcsónak számítanak, hiszen a gyártó egy jóval szélesebb tömeget céloz meg, mint például az Apple, amely átlag 75 százalékkal drágábban adja a készülékeit a kínaiaknál. A Xiaomi most először vette célba a prémium kategóriás készülékek piacát, a csaknem ezer dollárért árult Mi 11 Ultrával, valamint ez ennél is drágább, összecsukható Mi Mix Folddal (a Samsung illetve az Apple nagyjából azonos áron kínálja a hasonló telefonjait).
Elemzők megjegyzik: a Xiaomi-nak a Huawei kálváriája is segített. A kínai vállalat, amely nemrég még a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója volt, az amerikai szankciók miatt jelentős piacot veszített, forgalma bezuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.