Megijesztette a dél-koreai SK Innovation részvényeseit Kim Dzsun vezérigazgató, aki a vállalatcsoporton belül a legnagyobb jövő előtt álló akkumulátor-üzletág kiszervezését, majd tőzsdére vitelét (IPO) pedzegette egy interjújában, mire 9,3 százalékot szánkózott a részvényárfolyam a szöuli börzén. Kim a NASDAQ-ot jelölte meg elsődleges helyszínként, de opcióként a kettős bevezetést is említette.
Az SK kapacitásbővítési tervéről viszont már kész tényként beszélt, eszerint a 2025-re tervezett 125 gigawattórás éves kibocsátást 200 gigawattórára növelik. Ehhez viszont kellenek a források, amelyek nagy részét a tőzsdei bevezetés révén szereznék meg
– idézi Kimet a Reuters. Az akkugyártó egység vezetője, Tongszeop Dzsi az óvatosságot sutba vágva a mielőbbi leválasztást sürgette, hogy radikálisan növelni tudja a kutatás-fejlesztési és a beruházási keretet.
Az SK nem kispályás szereplő, akkumulátorokból 115 milliárd dollár értékű, azaz több mint egy terawattórányi megrendelése van, ez a mennyiség 14 millió elektromos autó számára tud áramot tárolni. A cég 2030-ra 20 százalékos világpiaci részesedést szeretne elérni, ehhez hozzájárul majd két komáromi üzeme, valamint az Iváncsán 2,3 milliárd dolláros beruházásban készülő 30 gigawattórás egysége. A Forddal közös amerikai gyára hatszor ekkora kapacitású lesz, és 2025-ben kezdi meg termelését Georgia államban.
Folytatódhat az édes élet a Krispy Kreme-nél, amerika egyik vezető fánkozó- és kávézóláncánál, amely öt év után, a csődöt is megjárva tér vissza a NASDAQ-ra.
A céget 2016-ban karolta fel a német JAB Holding élelmiszeripari befektető vállalat, amely 1,35 milliárd dollárt fizetett érte. Most centre pontosan a dupláját éri a cég, miután a piacra dobott 29,4 millió részvényén 17 dolláros egységáron adott túl.
A vállalat tulajdonosai ezzel félmilliárd dollárra tettek szert az eredetileg remélt 640 millió dollár helyett, ugyanis a piac a 21 és 24 dolláros ársávot sokallta a fánkrészvényért. Hogy ne legyen még nagyobb az arcvesztés, a cég az eredeti, 26,7 milliós részvénymennyiséget hárommillióval megtoldotta.
Pedig a Krispy Kreme-re nem lehet panasz, ami az üzletmenetet illeti, hiszen fennállása legjobb üzleti évéről számolt be: 2020-ban harminc országban 1,3 milliárd fánkot gyűrtek be a vendégei a kávé mellett vagy helyett, s mindezért 1,1 milliárd dollárt hagytak a kasszában.
Ennek a cégnek nem sikerült optimálisan kihasználnia az IPO-k iránti befektetői igényeket, ettől függetlenül az amerikai kibocsátási piacon soha nem látott pezsgés figyelhető meg. Az első fél évben 171 milliárd dollárnyi rekordösszeget vontak be a cégek a parkettről, szemben a tavalyi teljes év 168 milliárdjával.
A rekorddöntéshez a szerdán debütált kínai Didi Global adta a muníciót. A fuvarmegosztó óriás eredetileg százmilliárd dolláros cégértékre hajtott, ebből 68,5 milliárd lett, mivel a veszteségesség és a kínai kormányzati nyomásgyakorlás kockázata a befektetőkre is hatott. A cég végül a 13–14 dolláros ársáv felső szélén adta el részvényeit, 4,4 milliárd dollárhoz jutva. Az első nap kerek 1 százalékot erősödött az árfolyam, hogy aztán a zárás utáni kereskedésben 13 százalékot zuhanjon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.