Meglehetősen ambiciózus növekedési stratégiával rukkolt ki hétfő reggel a CIG Pannónia. A magyar biztosító víziója ugyanis nem kevesebb, mint hogy
a hazai piacra szabott, innovatív szolgáltatásaira építve dinamikus növekedéssel lépjen szintet, azaz emelkedjen a magyar piacon jelenlévő regionális közepes és hazai nagy biztosítók közé, és váljon stabil osztalékfizető céggé
– áll a tőzsdei társaság által frissen publikált dokumentumban, mely a PwC Magyarország közreműködésével készült.
A stratégia márcsak azért is meglehetősen nagyratörő, mert a CIG jelenleg egy főként életbiztosítási termékportfólióval rendelkező úgynevezett niche (azaz a piaci rést kitöltő) biztosító, amelynek a cél érdekében a piac átlagos növekedését markánsan meghaladó bővülést kell majd produkálnia.
Niche biztosítóknak a PwC a magyar piacon az ágazat legkisebb vállalatait nevezi, melyek éves árbevétele jellemzően 50 milliárd forint alatti, és csupán egyetlen termékre vagy behatárolt ügyfélkörre összpontosítanak. Velük szemben a CIG által megcélzott közepes biztosítók szintjén a régióba általában felvásárlás útján bekerült versenytársak már kompozit – azaz élet- és nemélet-biztosítási – termékkörrel operálnak, éves forgalmuk pedig akár a 150 milliárd forintot is elérheti. (A hazai elitet a globális jelenléttel rendelkező Allianz és Generali képezi 150 milliárd forint feletti bevétellel.)
A vízió megvalósításához ennélfogva a társaság egy magas szolgáltatási színvonalat képviselő, fókuszált termékportfólióval rendelkező kompozit biztosítóként pozícionálná magát a piacon.
Evégett a stratégia szerint már rövidtávon, azaz 2023-ig ki kell alakítania azokat a hazai piaci igényekre fejlesztett, neméletbiztosítási termékeket, melyekkel a magyar tulajdonú biztosítótársaság – erős marketinggel és értékesítéssel támogatva – gyorsan piacra tud lépni, megteremtve ezzel a növekedéshez szükséges stabil szervezeti és IT-alapokat.
A társaságnak diverzifikált tevékenységű biztosítóként elsősorban a hazai nagy- és állami vállalatok kiemelt biztosítójává kell válnia, de ezzel egyidejűleg a pénzintézetekkel partnerségben megjelenik a bankbiztosítási termékek piacán is. Végül, de nem utolsó sorban mindezzel egyidejűleg minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításaikat (MFO) is kínálni kezdik a lakosságnak.
Ha sikerül a rövid távú célkitűzéseket megvalósítani, a CIG új termékeiből származó díjbevételek – nagyjából 1-1,5 százalékos piaci részesedés mellett a nem-élet szegmensben – 2021-re elérhetik a 2,5 milliárd, 2022-re a 10 milliárd, 2023-ra pedig a 25,3 milliárd forintos értéket, vagyis a tavalyi 19,3 milliárd forintos bevételhez képest 3 éven belül átlépnék az 50 milliárd forintos minimális bevételi célt.
A CIG Pannónia a stratégiai terv szerint tehát gyorsan növekedési pályára állna, ám a termékportfóliót ezt követően is állandó jelleggel tovább szélesítenék a lakossági szegmens irányába.
A hosszú távú célok sikeres megvalósítása érdekében a következő években a CIG Pannónia stratégiai akciók indítására is készül, amelyek alapvetően három területre koncentrálódhatnak. Az első a terjeszkedés a lakossági szegmensben, amely olyan részterületekre irányul, mint például az egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás fejlesztése vagy a külföldi piacokra lépés. A másik két csapásirány a fejlett ügyfélmenedzsment-képességek kialakítása, továbbá az ügyfél- és partneroldali digitalizáció lesz.
A stratégia közzétételét követően a BUX jelentős gyengülése dacára, a CIG papírjai kora délutánig 2,5 százalékkal, 323 forintra drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.