BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félig üres maradt a Heineken pohara

Megugrott az üzemi eredmény, de idén pandémia előtti szintje alatt marad a Heineken.

A kétszeresére növekvő első féléves üzemi eredménye dacára csupán félig telt meg a pohár a Heineken gyorsjelentését követően, hiszen a világ második legnagyobb sörgyártója kulcsfontosságú ázsiai piacain a fogyasztás visszaesését várja a koronavírus járvány negyedik hulláma következtében, ráadásul a menedzsment a költségek emelkedésével is számol.

Fotó: Shutterstock

Mindezért Dolf van den Brink vezérigazgató szerint idén még a pandémia előtti szinten maradnak a holland óriás eredményei.

Van den Brink Vietnám példáját említette - amely a Heineken top három piacának egyike –, ahol a korlátozó intézkedések éppen a legfontosabb nagyvárosokat sújtják, Malajziában pedig már a helyi üzemüket is be kellett zárniuk, de szintén nem túl rózsás a helyzet Indonéziában sem. A csalódás annál keserűbb, mivel előzetesen a sörgyártó nagy reményeket fűzött az oltási kampányokhoz. A költségek közül a Heineken főként a marketing-ráfordítások megugrására számít.

A konszern amúgy volumenben 10 százalékos növekedést ért el a fél évben, ráadásul Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten árait is ugyanennyivel emelte. Az 1,63 milliárd eurós üzemi eredmény több mint a duplájára nőtt, és durván 30 százalékkal verte a piaci előrejelzéseket is.

A Heineken részvényei délelőtt közel 1 százalékkal, 99 euró felé drágultak Amszterdamban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.