Tíz százalékot ugrott a Lucid Group árfolyama a NASDAQ-on arra a bejelentésre, hogy a prémiumkategóriás elektromosautó-gyártó október végén beindítja a futószalagokat. Kedden a próbagyártást kezdték meg arizonai üzemükben, amelynek kapacitását 2023 végére évi 90 ezer darabosra szeretnék felfuttatni.
A Tesla hazai riválisává előlépő startup nem aprózza el: a csúcskategóriás Lucid Air Dream Editionnel nyitja meg a vásárlók pénztárcáját, majd a luxusban is az olcsóbbat keresők kedvében járva a Grand Touring, Touring és Air Pure villanyautókkal folytatja. Utóbbi 77,4 ezer dolláros árcédulával jövő év végétől lesz kapható.
A csúcsmodell azonban 169 ezer dollártól indul és hivatalosan egy feltöltéssel 837 kilométert tud megtenni, szemben a 160 kilométerrel kevesebbre kalibrált, de csak 90 ezer dollárba kerülő Tesla Model S-sel.
Utóbbi immár kilenc éve vezeti a toplistákat, igaz, eladásai már stagnálnak, mivel azóta külsőre keveset változott, sőt, Elon Musk alapító-vezérigazgató a 820 kilométeres hatótávolságúra növelt Model S frissítésétől is visszalépett júniusban. A második negyedévben csak 1890-et értékesítettek az S és sz X modellekből – együttvéve.
Eközben a riválisok sorra jönnek ki az új modelljeikkel. Köztük a Lucid, amely már 13 ezernél is több megrendelést vett fel az autóira. Peter Rawlinson vezérigazgató az arizonai üzem sajtóbejárásán azzal büszkélkedett, hogy
a Tesláénál fejlettebb akkumulátortechnológiát alkalmaznak, és a gyártási költségeik is alacsonyabbak.
Ha valaki, ő biztos tudja, mit beszél, hiszen a Tesla Model S főmérnökeként szerzett nevet magának.
Az igazi fokmérő azonban az lesz, miként tudják majd orvosolni a tömeggyártás elindulásával garantáltan fellépő gyermekbetegségeket, amelyektől a Tesla is szenvedett bő három évvel ezelőttig, folyamatos stresszben tartva a részvényeseit. A Lucidot a szaúdi állami fejlesztési alap (PIF) egymilliárd dolláros tőkeinjekciója hozta egyenesbe 2018-ban, majd egy kagylótársasággal (SPAC) történt fúzióval lépett a parkettre pár hónapja. A cég piaci értéke már 39 milliárd dolláros, a szaúdiak részesedése pedig 60 százalékosra tehető a Reuters szerint.
A Lucidnál is magasabb kategóriát, a hypercarok szűk szegmensét képviseli a prototípusával a közönség előtt már 2019-ben bemutatkozott Pininfarina Battista. Az elektromos sportkocsi brutális erejű, s 1900 lóerejéhez igazodik a 2,2 millió dolláros elméleti ára is. Érdekesség, hogy az akkumulátort és a hajtásláncot is a horvát Rimac Automobilitől kapta a jármű, amelyből tavaly már százötvennek el kellett volna készülnie. A Bloomberg értesülése szerint a konstruktőr, az olasz Automobili Pininfarina indiai tulajdonosa, a Mahindra & Mahindra (M&M) úgy látja, hogy a gyártás elindításához a tőzsdén keresztül vezet az út.
Az 500 millió dollárosra taksált olasz céget a Lucid és a Polestar mintájára egy SPAC-on keresztül tőkésítenék fel. A Battista Farina által alapított legendás autótervező műhelyt 2015-ben mentette meg az enyészettől az M&M. A tőzsdei bevezetés a Pininfarina egyedi autógyártó részlegét érinti, a dizájnstúdió jövője ettől független.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.