A Ford és dél-koreai akkumulátorgyártó partnere, az SK Hynix immár hivatalosan is bejelentette, hogy 11,4 milliárd dolláros beruházással összeszerelő üzemet épít a legendás Ford F-150-es kisteherautó elektromos változata, a Lightning sorozatgyártására, ehhez és az amerikai autógyártó többi, villanymotoros modelljéhez pedig a az SK Hynix három, szintén az Egyesült Államokban létesülő üzeméből fogják szállítani a nagy teljesítményű akkumulátorokat. A Ford azt is jelezte, hogy felgyorsítja az elektronikus átállást és 2030-ra már globálisan gyártott autónak csaknem 50 százaléka teljesen villanyhajtású lesz, a korábbi cél 40 százalék volt.
Az e-F-150-es gyárukat a Tennessee állambeli Stantonban húzzák fel, mellette lesz az egyik akkugyár is, míg a másik két SK Hynix-üzemnek a Kentucky állambeli Glendale ad otthont.
A stantoni egység 11 ezer embernek kínál majd munkát, és az üzem 2025-től ontja majd magából a pickupokat. A bázis háromszor akkora lesz, mint a Ford michigani Dearbornban lévő, több mint száz éves központi termelő egysége.
Sőt, a Ford illetékese szerint Stantonban még újabb bővítési lehetőségeket is fontolgatnak.
Amerika második legnagyobb autógyártója 7 milliárd dollárt költ az említett fejlesztésekre, a dél-koreaiak 4,4 milliárddal járulnak hozzá a költségekhez. Stanton a fejlesztési összegből 5,8 milliárd, Glendale pedig 5,6 milliárd dollárral részesül.
Maga a Ford 2030-ig 30 milliárd dollárnál is többet invesztál az elektromos átállásba és az önvezető autózásba, a korábbi keretet májusban harmadával emelték meg.
Minden jel arra utal, hogy a vidéki Amerikát meghódító benzinfaló modell sikerszériája elektromos változatban is folytatódik, hiszen már 120 ezernél is több előrendelést vettek fel a Lightningra, amelynek első példányait – melyeket most Dearbornban szerelnek össze – a tervek szerint jövő tavasszal vehetik át a szerencsések.
A váratlanul magas érdeklődés kellemes meglepetésként érte a Ford vezetését, amely újabb 850 millió dollárral toldotta meg a beruházás keretét. Jövőre 15 ezres kapacitással számolnak, ez 2023-ra 55 ezerre fut fel, hogy 2024-re elérje a 80 ezret, vagyis az eredetileg tervezett gyártókapacitás dupláját. A második generációs Lightning premierjét 2025-re tervezik, akkor már évi 160 ezer darabos mennyiséggel számolnak a Fordnál, azaz a duplát is megduplázzák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.