Mi, akik még Commodore 64-en majd később 486-os PC-n nevelkedtünk, láthattuk, hogy az elmúlt évtizedekben milyen radikális átalakuláson esett át a digitális szórakoztatás. Az internet, a számítástechnika és technológia radikális fejlődése egyre élethűbb vizuális megjelenítést tett lehetővé, és a szórakozás az utóbbi években már új sportágat is megteremtett, az e-sportot.
Az e-sport pedig üzlet. A videójáték-, a csipgyártók, a különféle hardvereket, perifériákat előállító cégek és most már a Forma–1 is megjelent a szponzorok között, kutatva a tehetségeket, akik a szimulátoraikban tesztelhetik az autóikat.
Ugyanakkor a nézettség is egyre növekszik, a játékosok profi klubokba szerveződnek, ligák, bajnokságok és tornák keretében mérhetik össze erejüket. Eleinte inkább Koreában és Japánban volt jellemző az ilyen versenyek megszervezése, de azóta már a világ minden tájáról egyre több rendezvényről hallani. Sőt, hazánkban is mind nagyobb népszerűségnek örvend az e-sport. Az érdeklődés növekedése miatt a szponzorok, akik maguk a hardver- és szoftverfejlesztő, -gyártó cégek, új értékesítési csatornákat nyithatnak, ezzel pedig az eladásaikat is nagyban növelhetik.
Vajon mennyi látszik-e ebből a pezsgésből a tőzsdékre bevezetett vállalatok árfolyamain? Összeállítható olyan portfólió, amely az e-sport és videójátékok piacára biztosít befektetési lehetőséget? A válasz: igen. A Solactive Video Games & e-Sports index adhat iránymutatást ilyen jellegű kitettség felépítéséhez.
Az index 40 elemből áll, helyet kapnak benne neves amerikai csipgyártók, de japán, koreai, kínai, svéd és francia cégek is szerepelnek a listán.
Ami pedig az index teljesítményét illeti, 2019 végétől napjainkig több mint 87 százalékos növekedést produkált, miközben hasonló időtávon a NASDAQ 78 százalékra volt képes.
Az index a koronavírus-járvány okozta tőzsdei lejtmenetben is csupán 21 százalékot esett, miközben a NASDAQ 28-at. Köszönhető ez részben annak is, hogy ugyan a nagy stadionos e-sport-tornák elmaradtak a Covid-korlátozások miatt, de ez egyben felszabaduló időt is hozott, ami kedvezett a videójáték- és hardvereladásoknak. Persze az újabban fellépett globális csiphiány és a kínai gyerekek videójátékra felhasználható idejének korlátozása árnyalja a képet, de az jól látszik, hogy hosszú távon potenciálisan nagy növekedés előtt áll az iparág.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.