Két és fél százalékkal, 2,82 milliárd dollárra emelkedett a Borsodi Sörgyár tulajdonosa, a Molson Coors harmadik negyedéves nettó árbevétele. Ez kismértékben elmaradt a 2,91 milliárdot prognosztizáló várakozásoktól, a cég vezetése mégsem elégedetlen, hiszen a tavaly bezárt telephelyeket sorra sikerült újranyitni.
Az amerikai–kanadai sörgyártó multi EBITDA-ja közel 10 százalékkal, 643 millió dollárra csökkent, a 380 milliót meghaladó adózott eredménysoron viszont 8,5 százalékos növekedést könyvelhetett el a társaság. A tisztított egy részvényre jutó eredmény 1,75 dollár lett, meghaladva a Factset 1,53 dolláros elemzői konszenzusát.
Az EBITDA csökkenését a csütörtök délután publikált jelentésben a cég azzal magyarázta, hogy az általános és adminisztratív költségeket ugyan sikerült alacsony szinten tartani, az értékesítéshez kapcsolódó közvetlen, valamint marketingkiadásokat azonban nem. Az időszak legfontosabb eredményének a társaság menedzsmentje azt tartja, hogy a legnagyobb márkaértékkel bíró termékük – Coors Light – piaci részesedését sikerült feltornászni az Egyesült Államokban.
Gavin Hattersley elnök-vezérigazgató bejelentette, fenntartják a 2021-es évre meghatározott pénzügyi céljaikat, annak ellenére hogy a működési kockázatok – megugró infláció, a globális ellátási láncok zavarai – egyre komolyabbak.
A Molson Coors a negyedév végén 6,6 milliárd dolláros nettó adósságot görgetett maga előtt, azok után, hogy folytatták az adósságállomány leépítését: júliusban lejárt egy egymilliárd dolláros kötvénykötelezettségük, amit csak részben finanszíroztak újabb kibocsátásból. Az osztalékfizetést visszaállították a harmadik negyedévben, szeptember közepén 34 cent negyedéves osztalékot kaptak a részvényesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.