A Wizz Air nem zárja ki, hogy akvizíciók révén gyorsítsa növekedését
– mondta el kedden Váradi József vezérigazgató a Bloombergnek, az állítólag szeptemberben az easyJetnek tett felvásárlási ajánlatot azonban nem volt hajlandó kommentálni.
Az ultra fapados költségmodellünk nagyon megnehezíti egy másik cég integrálását, azonban nem fogjuk becsukni a szemünket, ha egy kedvező lehetőség szembe jön velünk
– tette hozzá. Mint kiemelte, bár a Wizz nem tud és nem is akar egy olyan hálózatot felépíteni, mint a British Airwayst tulajdonló IAG, azért az elmúlt évtizedben legalább 20 tranzakciós lehetőségen elgondolkodott a menedzsment.
Egyébként a magyar légi társaság első embere szerint világos feladatot ír elő számára egy nemrég elfogadott ösztönző terv, amely szerint a Wizz Airnek jelenlegi mérete 2 és félszeresére kell növekednie. Ez pedig további jelentős repülőgép-vásárlásokat jelent.
A Bloomberg a múlt hónapban legalább 100 további keskeny törzsű Airbus lehetséges megvásárlásáról számolt be. Váradi ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy
valószínűleg a Wizz Air stratégiai tulajdonosa, az Indigo Partners portfóliójába tartozó más légitársaságokkal közösen fognak gépeket venni.
A Wizz Air amúgy azt tervezi, hogy 2019-es kapacitása 90-100 százalékát kínálja a jelenlegi negyedévben, ami némileg elmarad az előző negyedévtől, amikor a pandémiát megelőző bázishoz képest 103 százalékon repültek, mondta Váradi. Összehasonlításképpen az EasyJet szintén kedden közölte, hogy év végéig kapacitása 70 százalékán működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.