Az aktuális profitrekordját immár sorozatban a harmadik negyedévben megdöntő Alphabettől csupán átlagosan 24,08 dolláros EPS-t vártak a Reuters által megkérdezett elemzők.
Az Alphabet 6000 milliárd forintnak megfelelő profitja egyébként a startupokban lévő tulajdonrészük után elszámolandó, nem realizált nyereség beszámítása miatt nagy kilengéseket mutathat
– jegyzi meg a Reuters.
A bevételek több mint 90 százalékát megtermelő Google – a Facebookkal és a Snappel ellentétben – kezelni tudja az Apple által tavasszal bevezetett új, a célzott hirdetések célba juttatását jelentősen megnehezítő adatvédelmi szabályozás negatív hatásait, emellett a pandémiát követő gazdasági fellendülésnek köszönhetően özönlenek hozzá a hirdetések, ami a most induló ünnepi szezonra nézve is rendkívül kedvező kilátásokkal kecsegtet.
A Google számára aranyat ért a pandémia, hiszen az otthonukba kényszerülő tömegek olyan szinten rákaptak az internetezésre és az online vásárlásokra, hogy a jelek szerint már leszokni sem tudnak róla.
Philipp Schindler, a Google ügyvezető igazgatója szerint azután, hogy a boltokba korlátozások nélkül visszatérhettek a vásárlók, gyakorlatilag semmi sem változott, „digitalizációjukhoz” és vele a döntési lehetőségek kiszélesítésével járó rugalmassághoz, információbőséghez ragaszkodnak az emberek.
Az Alphabet bevételei a Refinitiv 63,3 milliárd dolláros konszenzusán túllőve 65,1 milliárdra híztak a tárgyidőszakban, ebből a Google a tavalyinál 41 százalékkal többet, 53,1 milliárdot szállított. Az Alphabet feltörekvő felhőszolgáltatása, a Google Cloud 45 százalékkal, 4,99 milliárd dollárra növelte negyedéves bevételét a túlzsúfolt, az Amazon és a Microsoft dominanciájával jellemzett piacon.
A Refinitiv konszenzusa 5,2 milliárd dollárról szólt. Az Alphabet költségei is folyamatosan nőnek, ezúttal a beszámolóban szereplő 44,1 milliárd dollárra rúgó kiadások 26 százalékkal haladták meg a bázisidőszakban mértet.
Ehhez hozzájárultak az emelkedő bérköltségek is, hiszen az alkalmazottak száma már átlépte a 150 ezres küszöböt.
Ám nem minden rózsaszín, legalábbis a társaság befektetői megítélésére számos kockázati tényező vetül, s ez meglátszik azon is, hogy a gyorsjelentésre egyszázalékos gyengüléssel reagált a részvényárfolyam. A Wall Street-i stratégák szerint az amerikai okostelefon-piac felét birtokló Apple mobiljaira küldött hirdetések célba érése az adatvédelmi szigorítások miatt nem garantált és nem mérhető korrekten, és ez elbizonytalaníthatja a hirdetőket, ami kihat a bevételnövekedés tempójára is.
Ruth Porat pénzügyi igazgató a jelentés publikálását követő tájékoztatón úgy fogalmazott, hogy az Apple lépése „szerény hatással” volt az Alphabethez tartozó YouTube videómegosztó hirdetési bevételeire.
Miután a Google aktívan gyűjti és tárolja felhasználói böngészési szokásait, és az ebből épített adatbázisa továbbra is sértetlenül a rendelkezésére áll, annak legfeljebb a hasznosítási-alkalmazási metódusain kell finomhangolnia, hogy az Apple-hatást kivédje, emiatt elemzők szerint a versenytársainál sokkal kedvezőbb a helyzete, gyakorlatilag teljes immunitást élvezhet.
A Google-lal szemben számos országban és az Európai Unióban folyó versenyhatósági eljárások kimenetele is komoly kockázati elemeket hordoz, és a cég esetleges feldarabolásának elrendelése is ott lebeg opcióként a politikai döntéshozók gondolatai között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.