BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bődületes profitrekord a Google-tól

A Google anyacége, az Alphabet a vártnál is jobb teljesítményt nyújtott a harmadik negyedévben, mi több, ismét megdöntötte a nyereségrekordját. A keresőóriás 18,94 milliárd dolláros adózott profittal zárt, ami 27,99 dolláros egy részvényre eső eredményt (EPS) jelent.

Az aktuális profitrekordját immár sorozatban a harmadik negyedévben megdöntő Alphabettől csupán átlagosan 24,08 dolláros EPS-t vártak a Reuters által megkérdezett elemzők.

Az Alphabet 6000 milliárd forintnak megfelelő profitja egyébként a startupokban lévő tulajdonrészük után elszámolandó, nem realizált nyereség beszámítása miatt nagy kilengéseket mutathat

– jegyzi meg a Reuters. 

A bevételek több mint 90 százalékát megtermelő Google – a Facebookkal és a Snappel ellentétben – kezelni tudja az Apple által tavasszal bevezetett új, a célzott hirdetések célba juttatását jelentősen megnehezítő adatvédelmi szabályozás negatív hatásait, emellett a pandémiát követő gazdasági fellendülésnek köszönhetően özönlenek hozzá a hirdetések, ami a most induló ünnepi szezonra nézve is rendkívül kedvező kilátásokkal kecsegtet. 

A Google számára aranyat ért a pandémia, hiszen az otthonukba kényszerülő tömegek olyan szinten rákaptak az internetezésre és az online vásárlásokra, hogy a jelek szerint már leszokni sem tudnak róla.

Philipp Schindler, a Google ügyvezető igazgatója szerint azután, hogy a boltokba korlátozások nélkül visszatérhettek a vásárlók, gyakorlatilag semmi sem változott, „digitalizációjukhoz” és vele a döntési lehetőségek kiszélesítésével járó rugalmassághoz, információbőséghez ragaszkodnak az emberek.

Fotó: Shutterstock

Az Alphabet bevételei a Refinitiv 63,3 milliárd dolláros konszenzusán túllőve 65,1 milliárdra híztak a tárgyidőszakban, ebből a Google a tavalyinál 41 százalékkal többet, 53,1 milliárdot szállított. Az Alphabet feltörekvő felhőszolgáltatása, a Google Cloud 45 százalékkal, 4,99 milliárd dollárra növelte negyedéves bevételét a túlzsúfolt, az Amazon és a Microsoft dominanciájával jellemzett piacon.

A Refinitiv konszenzusa 5,2 milliárd dollárról szólt.  Az Alphabet költségei is folyamatosan nőnek, ezúttal a beszámolóban szereplő 44,1 milliárd dollárra rúgó kiadások 26 százalékkal haladták meg a bázisidőszakban mértet.

Ehhez hozzájárultak az emelkedő bérköltségek is, hiszen az alkalmazottak száma már átlépte a 150 ezres küszöböt.

Ám nem minden rózsaszín, legalábbis a társaság befektetői megítélésére számos kockázati tényező vetül, s ez meglátszik azon is, hogy a gyorsjelentésre egyszázalékos gyengüléssel reagált a részvényárfolyam. A Wall Street-i stratégák szerint az amerikai okostelefon-piac felét birtokló Apple mobiljaira küldött hirdetések célba érése az adatvédelmi szigorítások miatt nem garantált és nem mérhető korrekten, és ez elbizonytalaníthatja a hirdetőket, ami kihat a bevételnövekedés tempójára is.

Ruth Porat pénzügyi igazgató a jelentés publikálását követő tájékoztatón úgy fogalmazott, hogy az Apple lépése „szerény hatással” volt az Alphabethez tartozó YouTube videómegosztó hirdetési bevételeire.

Miután a Google aktívan gyűjti és tárolja felhasználói böngészési szokásait, és az ebből épített adatbázisa továbbra is sértetlenül a rendelkezésére áll, annak legfeljebb a hasznosítási-alkalmazási metódusain kell finomhangolnia, hogy az Apple-hatást kivédje, emiatt elemzők szerint a versenytársainál sokkal kedvezőbb a helyzete, gyakorlatilag teljes immunitást élvezhet.

A Google-lal szemben számos országban és az Európai Unióban folyó versenyhatósági eljárások kimenetele is komoly kockázati elemeket hordoz, és a cég esetleges feldarabolásának elrendelése is ott lebeg opcióként a politikai döntéshozók gondolatai között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.