Köszöni az életmentő segítséget, de nem akar a német államnak tartósan adósa maradni a Lufthansa, ezért sürgősséggel visszafizeti a járvány átvészeléséhez kapott támogatást. Európa legnagyobb légitársasága ehhez sikeres tőkeemelést zárt le, az erről szóló hétfő esti bejelentés szerint a kibocsátott 2,16 milliárd euró értékű pakettet az utolsó részvényig lejegyezték a légi közlekedés gyors újraindulásában bízó befektetők. Ez mondjuk nem is volt meglepetés, hisz az már tudható volt, hogy 98,36 százalékot elvittek az intézményi befektetők, a maradékra pedig lecsapott a szabad piac.
A befolyó összegből 1,5 milliárd eurót irányítanak át a berlini Gazdasági Stabilitási Alaphoz (GSA) abból a 9 milliárdból, amit két részletben kaptak meg onnan tavaly, s amely – brüsszeli engedéllyel – 15 százalékos részesedéshez juttatta a német államot. A tőkeinjekció első csomagját ezzel most rendezi a Lufthansa, amely februárban már visszautalt egy egymilliárdos tételt és a fel nem használt összeget is visszaküldi az év végéig.
Az Austrian Airlinest, a Swisst és a Eurowingst is magába foglaló csoport a GSA-val egyeztetve azt tervezi, hogy a második csomag egymilliárdját is még az idén rendezi, így az eredeti megállapodást teljesítve a lehető legrövidebb idő alatt „kiszorítja” az államot a légitársaság tulajdonosi köréből.
A befektetői bizalom mellett a Lufthansa optimizmusát táplálja, hogy az Egyesült Államok szeptemberben feloldotta a transzatlanti járatok repülési tilalmát, ezzel helyreállhat a menetrend szerinti légi közlekedés Észak-Amerika és Európa között, ami meghatározó a távolsági járatokat nagy számban üzemeltető Lufthansa életében.
Carsten Spohr vezérigazgató elmondta, hogy a járatok és az utazók száma napról napra emelkedik, s noha a járvány újabb hulláma okoz számukra bizonytalanságot, a mentőöv helyére akasztásával pozitív üzenetet küldenek, elemzők szerint példát mutatva az állami támogatást igénybe vevő európai légitársaság számára. A többiek nem ennyire frissek, igaz az Air France már fontolgatja az állami tartozása rendezését, viszont a fapadosok aktivizálták magukat: a Wizz Air karjaiból kicsúszott EasyJet a napokban 1,2 milliárd fontos tőkeemelést hajtott végre, a TUI pedig 1,1 milliárd eurós feltőkésítési programot hirdetett meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.