A svájci Nestlé a napokban közzétett gyorsjelentésében majdnem megismételte három hónappal korábbi, egy évtizede nem látott bevételnövekedési rekordját. A vállalat éves organikus bevételi előrejelzését is növelte, a korábbi hatról hét százalékra. A világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata jóval túlnőtt már korábbi szerepén. Az egészséges életmód és felelősség üzenetük szerint az élet minden területén hangsúlyos kell legyen. A Nestlé jó imázsépítése mellett is gyakran jelennek meg hírek arról, hogy a legnagyobb műanyagszennyezők közé tartozik a világon, és hogy életmódreformra ajánlott termékei egy része sokáig egészségtelen volt. Ezek a hírek rövid távon nem változtatnak az árfolyamon, de az új, fenntartható szempontok bekerülésével negatívan hathatnak az új értékeltségi mutatókra.
A vezérigazgató 2017 óta azonban komoly sikereket ért el, miután elhatárolódott a korábbi céges politikától. A termékportfólió eltolódott a magasabb növekedési rátájú és kedvezőbb marzsú termékek irányába, mint a kávé és az egészséges termékek.
Ez 2021 első negyedévében már jól látszott, amikor a konszenzusos várakozást duplázva 7,7 százalékkal nőttek az eladások. Jó döntés volt a három éve kötött együttműködés a Starbucks-hálózattal is, ebben a negyedévben a kooperáció 15,5 százalékos bevételnövekedésről számolt be.
Nem meglepő, hogy a pandémia miatt az állateledel-üzletág is két számjegyű gyarapodást ért el:
a karanténidőszak alatt sokan vállalták egy vagy több háziállat gondozását. Ugyanez a szél segítette az otthon fogyasztandó félkész ételek piacát is, a vegán és növényi alapú termékek értékesítését pedig az új környezetvédelmi trendek is támogatják.
Az alapanyagok árának emelkedése és az ellátási láncok meggyengülése miatt az állateledelektől kezdve a jégkrémeken át sok árucsoportban emelkedtek az árak. A növekedés üteme a harmadik negyedévben 2,1 százalékos volt a cégcsoport szerint, és a gyorsjelentésben megfogalmazottak alapján még nem lehetett a teljes költségnövekedést a vevőkre áthárítani. Ez az oka annak, hogy a vállalat idénre 17,5 százalékos átlagos éves működési marzzsal számol, amely 0,2 százalékponttal alacsonyabb, mint a 2020-ban elért hatékonysági mutató. Hosszabb távon nézve a Nestlé 2,44 százalékos trailing osztalékhozama stabil, szolid növekedési számait évről évre hozza. A konszenzusos vélemény szerint a Nestlé részvénye még mindig alulértékelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.