A jövedelmi egyenlőtlenségek az elmúlt évtizedben jelentősen nőttek a társadalom egyes rétegei között, ez nem változott meg a koronavírus-járvány ideje alatt sem, sőt tovább nőttek a már eddig sem elhanyagolható különbségek. Lélegzetelállító statisztikák látnak napvilágot nap mint nap, példaként említjük meg, hogy
az Egyesült Államokban a milliárdosok klubja további 3,9 trillió dollárral gazdagodott a koronavírus támadása alatt, Kína leggazdagabb 20 százaléka a legszegényebb 20 százalékának több mint 10-szeresét keresi.
A kínai elnök kampányba kezdett a nyár végén a világ második legnagyobb gazdaságának átalakításáért, hangsúlyozva a „közös jólét” fontosságát. Hszi Csin-ping reményei szerint a politikai lépéseknek, a jótékonykodásnak, magasabb adókulcsoknak köszönhetően kezelni tudja és megakadályozza az ország tartós vagyoni szétszakadását, és eléri a célját, azaz egy erős középtársadalmi réteget tud létrehozni.
A befektetők negatívan értékelték a híreket, a kínai technológiai szektor vállalatai tovább folytatták korrekciójukat, a luxusszektorban tevékenykedő, jelentős kínai kitettséggel rendelkező vállalatok árfolyamaiban hirtelen 10-20 százalék közötti korrekció bontakozott ki. Így az eddig felülteljesítő S&P Global Luxury index alulteljesítővé vált az utóbbi három hónapban. A luxusszektort tekintve azt gondoljuk, hogy a befektetők pánik reakciója eltúlzott volt, és a társadalmat érintő strukturális változások hosszútávon pozitívak lesznek a szektorra nézve, mivel a kínai fogyasztók egyre szélesebb körének lesz lehetősége luxustermékeket vásárolni, illetve exkluzív szolgáltatásokat igénybe venni.
Manapság már a globális luxus termékekre vonatkozó költések egyharmadát a kínai fogyasztók adják, a koronavírus járvány miatt pedig 2020-ban a kínaiak által generált luxusfogyasztás 80 százaléka Kínán belül történt. A kínai kormány az adóterhek folyamatos csökkentésével, vámmentes „duty free” üzletsorokkal próbálja ösztönözni a vásárlókat. Kína közös jólét programja és a Z generáció elköteleződése a luxus termékek iránt hosszú távon további felértékelődési potenciált jelent a szektorban tevékenykedő vállalatok számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.