BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lefölözi az infláció a Danone profitját

Lassult a Danone visszatérése a nyereségzónába, a francia tejipar zászlóshajója enyhébben bővülő forgalmat ért el a harmadik negyedévben, de tartja eredeti profitcélját.

Az inflációra, a megugró költségekre és a vártnál lassabb forgalomnövekedési ütemre panaszkodnak a francia Danone-nál, ennek ellenére Európa legnagyobb tejtermékgyártója megerősítette, hogy tartja idei profitcélját, s hogy a második félévben visszatér a tőle megszokott nyereségzónába.

Fotó: NurPhoto

Az inflációra, a megugró költségekre és a vártnál lassabb forgalomnövekedési ütemre panaszkodnak a francia Danone-nál, ennek ellenére

Európa legnagyobb tejtermékgyártója megerősítette, hogy tartja idei profitcélját, s hogy a második félévben visszatér a tőle megszokott nyereségzónába.

A társaság a harmadik negyedévéről szóló előzetes jelentésében a tavalyinál 3,8 százalékkal magasabb, 6,158 milliárd eurós bevételről számolt be, meghaladva a Refinitiv 3,6 százalékos pluszt előrevetítő konszenzusát. (Termékvolumenben viszont 0,8 százalékos visszaesés volt.) A második negyedévben még 6,6 százalékos éves bevételbővülést mértek, a lassulásban az ásványvíz forgalmazó üzletág gyengélkedését jelölték meg első helyen, a járvány miatti korlátozások, a vendéglátóhelyek, éttermek bezárása különösen Délkelet-Ázsiában vetették vissza a keresletet e termékek iránt. Európában az Evian hozta jó formáját, míg Kínában a pokoli erős versenyben a Mizone márka vizei iránt a kereslet bővülése ezúttal csupán pár százalékos volt. Összességében a tejtermékek és az ültetvényeken termelt élelmiszerek 4,1 százalékos forgalomnövekedéssel zárták a negyedévet, igaz az Egyesült Államokban logisztikai és beszállítói problémák nehezítették a helyzetüket. Ezek rendezése már a szeptemberben a konszern irányításával megbízott új vezérigazgató, Antoine de Saint-Affrique feladata lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.