A Wall Street várakozásainál is kedvezőbben alakult a McDonald’s harmadik negyedéves teljesítménye.
Az amerikai gyorsétteremlánc a szerdai New York-i tőzsdenyitás előtt közzétett jelentésében 14 százalékkal, 6,2 milliárd dollárra ugró árbevételről és ezzel párhuzamosan a tavalyinál 390 millióval magasabb, 2,15 milliárdos nyereségről adott számot. A kiigazított, egy részvényre jutó nyereség (EPS) 2,76 dollárra hízott. Az elemzők előzetesen 6,04 milliárdos forgalom mellett 2,46 dolláros EPS-re számítottak a Big Mac szendvicsek gyártójától.
A bővülés jelentős részben a nemzetközi piacoknak köszönhető, ahol – összehasonlítható bázison, a már egy évvel ezelőtt is üzemelő egységekben – csaknem 14 százalékkal emelkedő értékesítést könyvelhetett el a vállalat a saját kézben lévő üzleteiben. A licencpartnerei által üzemeltetett piacokon pedig ennél is dinamikusabb, 16,7-es volt a növekedés.
Különösen az Egyesült Királyságban és Kanadában fogytak jól a lánc burgerei. A koronavírus-járvány a javuló tendenciák ellenére néhány kulcspiacon azonban még éreztette hatását, a felfutó esetszámok miatt elrendelt korlátozások az ausztrál és a kínai forgalomra is negatívan hatottak.
Az amerikai éttermek forgalma a nemzetközi szegmensektől némileg elmaradva 9,6 százalékkal nőtt éves alapon. A hazai piac bővülését az amerikai rapper Saweetie-ről elnevezett csirkés szendvicse népszerűségének, valamint az étterem-látogatók tetszését elnyerő sikeres marketingkampányainak tulajdonítja a McDonald’s.
Az eredmény meghozta a befektetők étvágyát is, a piacnyitás előtti kereskedésben 3 százalékkal drágultak az étteremlánc részvényei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.