Az első fél évben a Wizz Air bevételei 86,8 százalékkal, 880,4 millió euróra nőttek az előző év azonos időszakához képest – jelentette csütörtök reggel a magyar fapados légitársaság. Ezen belül 413,8 millió folyt be a jegyek értékesítéséből, ami 105 százalékkal haladta meg a bázist. A járulékos bevételek pedig 73,2 százalékkal, 466,6 millióra emelkedtek.
Az utaskilométerre (ASK) vetített bevétel 18,2 százalékkal, 3,38 eurócentre gyarapodott.
Az összes működési költség – a rendkívüli tételekkel együtt – a bevételeknél jóval kisebb mértékben, mintegy 30 százalékkal, 932,3 millió euróra duzzadt, így ASK-ra vetítve 17 százalékkal, 3,74 eurócentre csökkent. A tételen belül az üzemanyag-egységköltség 39 százalékkal, 0,99 eurócent/ASK-ra zsugorodott.
Rontották az eredményt az árfolyamváltozások, mégpedig 26,8 millió euróval, amelyből 41,7 millió a második negyedévhez kapcsolódik, mivel az amerikai dollár – amelyben a cég költségeinek számottevő része keletkezik – jelentősen erősödött szeptember utolsó két hetében az euróval szemben, ami szignifikáns, nem realizált devizaárfolyam-veszteséget okozott.
A Wizz Air nettó vesztesége az első fél évben 120,9 millió eurót tett ki, amiből viszont a második negyedévre már csupán 6,5 millió jutott. A rendkívüli tételek nélkül számított féléves veszteség 125,2 millió volt. A teljes készpénzállomány – beleértve a rövid lejáratú betéteket és a korlátozott készpénzállományokat is – szeptember végén 1,7 milliárd euróra rúgott.
A második negyedévben a Wizz Air újra megközelítette a 2019-es utasforgalmi mutatókat, miközben folytatta a normális működésre való átállást, és az elhúzódó korlátozások ellenére egyre többen tértek vissza a repüléshez
– kommentálta a gyorsjelentést Váradi József vezérigazgató.
Mint kiemelte, közel 10 millió utas foglalt jegyet a Wizz Air valamely járatára a negyedévben, a foglaltság 80 százalék körül alakult, augusztusban elérte a 84-et, pedig akkor már a fapados szolgáltató 2019. augusztusi kapacitása 98 százalékán repült.
A vállalat összbevétele 79 százalékkal szárnyalta túl a tavaly nyárit, és az utaskilométerre jutó – üzemanyag-ráfordítás nélkül kalkulált – költségek normalizálódása is folytatódott, hiszen már csak 12 százalékkal haladta meg a pandémiát megelőző mértéket. Ennek eredményeképpen 57 millió eurós működési nyereséget ért el a Wizz Air a negyedévben. Az 1,7 milliárdnyi likviditás pedig Váradi József szerint azt is igazolja, hogy a cég képes megőrizni befektetésre ajánlott minősítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.