Nagyjából 50 ezerrel kevesebb járművet értékesítünk idén a csiphiány miatt, mint amire képesek lennénk – nyilatkozta a német Automobilwoche című szaklapnak Martin Daum, a Daimlerről leváló és december 10-én önállóan tőzsdére lépő Daimler Trucks vezérigazgatója.
Mindez hatalmas, több milliárd eurós bevételtől fosztja meg a világ legnagyobb haszongépkocsi-gyártóját, hiszen teherautói és autóbuszai átlagos darabára 100 ezer euró körül mozog – teszi hozzá a lap.
Ráadásul – folytatta Daum – a szűk keresztmetszet még 2022-ben is meghatározó marad, úgyhogy a függetlenedő vállalat kénytelen lesz költségcsökkentéssel kezdeni a következő évet a profitráta emelése érdekében.
A vezérigazgató arra is kitért, hogy
a cég telephelyein már szinte mozdulni sem lehet a csaknem teljesen elkészült, már eladott teherautóktól, melyekből már csak a csipek hiányoznak.
Hasonlóképpen nyilatkozott a német DPA hírügynökségnek hétfő reggel a Daimler cégcsoport üzemi tanácsának elnöke, Michael Brecht is, aki egyben a konszern felügyelőbizottságának az alelnöke. A munkavállalói oldal egyszerűen nem érti, hogy hová lettek a csipek, amikor jelentősen visszaesett az egész autóipar termelése – tolmácsolta a gyárakban dolgozók aggodalmát Brecht, aki szerint egyébként annyi a megrendelés, hogy a hétvégi munkavégzést is el kellene rendelni.
Brecht úgy véli, a jövőben a járműgyártók a nyersanyagokat és a kulcsfontosságú alkatrészeket közvetlenül a gyártóktól fogják beszerezni, és nem kizárólag a nagy beszállítókra támaszkodnak majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.