Tovább halad a stratégiában lefektetett céljai felé az AutoWallis csoport, miután újabb erős negyedévet zárt: a tőzsde autós vállalatának árbevétele az első háromnegyed évben 145,4 milliárd forint volt, ami 132 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. A növekedéshez a csoport mindkét üzletága hozzájárult annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány egymást követő hullámai miatt időről időre bevezetett korlátozások, az autóipari termelés és ellátás chiphiány miatti lassulása, valamint a turizmus lassú visszarendeződése is negatív hatást gyakoroltak a gazdasági környezetére.
Az AutoWallis az Európai Unió (EU) és a régió autópiacának növekedését is jelentősen meghaladta: az EU személygépkocsi-piacán 6,6, míg az AutoWallis Csoport szempontjából releváns közép-kelet-európai piacon 10,8 százalékos volt a bővülés. Ehhez képest a társaság csaknem négyszeresére (271 százalékkal) 17 587 darabra növelte az új gépjármű értékesítését, melyből a 2020-as tranzakciók, akvizíciók hatása 231, az organikus hatás pedig 40 százalékpont volt. Utóbbi adat önmagában is többszörösen meghaladja az átlagos régiós piaci növekedést.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy a gépjárműértékesítés területén az autórendelési volumenek bizakodásra adnak okot, egyes márkák átmeneti vagy akár tartósabb chipellátási nehézségei azonban negatívan érinthetik a következő időszak várható értékesítési, azaz ténylegesen át is adott autók számait. A vezérigazgató rámutatott, hogy az árbevétel-növekedésénél is nagyobb ütemben nőtt a vállalat eredménye, hatékonysága.
A menedzsment megítélése szerint a társaság eredménytermelő képességét legjobban bemutató EBITDA több mint a háromszorosára 5,7 milliárd forintra ugrott.
A pozitív trendet alátámasztja, hogy a csoport fedezettermelését is javítani tudta, amely tíz százalékkal, 12,3-ról 13,4 százalékra növekedett. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az AutoWallis sikeres és hatékony árazási politikát tudott érvényesíteni a piaci igényeket és árérzékenységet figyelembe véve mind beszerzési, mind értékesítési oldalon.
Ezen hatások eredményeképpen a csoport teljes átfogó eredménye 2,2 milliárd forint nyereség volt, szemben a tavalyi veszteséggel, míg az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 6,43 forint lett.
A társaság 191-212 milliárd forint közötti árbevétellel és 5,5-6,2 milliárd forint közötti EBITDA-val számolt idei évre vonatkozó legutóbbi nyereségelőrejelzésében.
A koronavírus negyedik hulláma és a chiphiány miatt a rendelésállomány erőssége ellenére a kitolódó gyártási idők miatt csúsznak a jármű átadások is, aminek következtében az éves árbevétel várhatóan 190 milliárd forint alatt lesz, ugyanakkor a társaság várakozása szerint a fedezet- és eredménytermelő képesség továbbra is javul, így 6 milliárd forint körüli EBITDA várható.
A nagykereskedelmi üzletág árbevétele közel a háromszorosára, 86,2 milliárd forintra ugrott. A növekedés fő hajtóereje az eladott új gépjárművek volumennövekedése volt, kiemelten az Opel és SsangYong márkákhoz kapcsolódóan. A kiskereskedelmi üzletág árbevétele az év első kilenc hónapjában 79 százalékkal 59,2 milliárd forintra nőtt.
Még az idén újabb akvizíciót jelenthet be az AutoWallisRégiós terjeszkedését is finanszírozza a tízmilliárd forint értékű nyilvános részvénykibocsátásból az AutoWallis – mondta a VG-nek Ormosy Gábor vezérigazgató. Az autós társaság nemzetközi befektetők megjelenésére is számít, a részvényforgalmat pedig ESG-minősítés megszerzésével és régiós indextagsággal is erősítené. |
Az év elején a koronavírus miatti korlátozások még visszafogták az autóbérbeadási terület lehetőségeit, azonban a korlátozások feloldásával, illetve enyhítésével és a turizmus növekedésével a bérleti napok száma növekedésnek indult. A terület az első kilenc hónapban igen jelentős, 101 százalékos növekedést produkált a bérleti napok, míg 51 százalékos növekedést a bérleti események számában.
A kiskereskedelmi szegmens fedezettermelő képessége is tovább javult, és 2021-ben elérte a 17,6 százalékot a tavalyi 15,5 százalékkal szemben, melynek fő hajtóereje a nagykereskedelmi üzletágban is alkalmazott hatékony árazási politika volt. Az első három negyedévben az AutoWallis továbbra is növekvő hatékonyság mellett működött: az eladott áruk beszerzési értékének (ELÁBÉ) növekedési üteme 3 százalékkal elmaradt az árbevétel bővülésétől, melynek eredményeképpen a társaság fedezettermelése 12,2 százalékról 13,4 százalékra növekedett.
A személyi jellegű ráfordítások 181 százalékos emelkedése elsősorban a tavaly végrehajtott tranzakciók eredménye, amelyek következtében egyrészt emelkedett az átlagbér, másrészt a társaság átlagos statisztikai létszáma 150 fővel 706-ra nőtt. A pénzügyi bevételek és ráfordítások 62 százalékkal 355 millió forintra csökkentek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.