Szinte valamennyi tételsoron az elemzői várakozásoknál jobb eredményekről számolt be hétfő éjjel a Richter. Az összes árbevétel közel 15 százalékkal, 157,5 milliárd forintra nőtt a harmadik negyedévben. A bruttó fedezet 11 százalékkal, 85,7 milliárdra növekedett. Közel 15 százalékkal költött többet a társaság marketingre és az értékesítés támogatására, ezen a kiadási soron 27 milliárd forint szerepelt. A k+f költségek negyedével nőttek, és 16,5 milliárdot tettek ki. Mindezek alapján 10,6 százalékkal javult a Richter üzemi eredménye és meghaladta a 33 milliárd forintot. Pénzügy soron 6,5 milliárdos plusz keletkezett a tavalyi 4,5 milliárdos veszteség után. Az adózott eredmény 38,2 milliárd forint volt, ami 69 százalékos előrelépés.
A nyereségesség megtartását a folyamatos költségtakarékossági intézkedések és a tavalyi év átlagaihoz közelítő harmadik negyedéves devizaárfolyamok is támogatták. Egyes devizák árfolyamváltozása együtt járt az energiaárak gyors emelkedésével, ami önmagában a globális ellátási csatornáknak egy olyan szűk keresztmetszetéről tanúskodik, amit kezelnünk kellett. Sikerült mind ez idáig elkerülni a működésünk zavarait, nem utolsósorban a növekvő oltakozási rátának köszönhetően
– idézte Orbán Gábor vezérigazgatót a jelentés.
A vállalat kiemelt termékének (Vraylar) forgalmazása után 93,9 millió dollár royaltyt fizetett az AbbVie gyógyszergyártó a Richternek, ez 38 százalékkal több mint egy éve. Ezzel továbbra is az Egyesült Államok maradt a Richter fő piaca. Ugyanez a készítmény – máshol Reagila néven – mindösszesen 46 országban volt elérhető világszerte, azon országok többségében, ahol létezik gyógyszertámogatási rendszer, felkerült a támogatott termékek körébe. A Reagila a negyedév során 3,2 millió euróval járult hozzá a konszolidált árbevételhez.
A főbb mutatók közül a harmadik negyedévben a bruttó profitmarzs 54,4 százalék volt, míg az EBIT-hányad 21.
A világjárvány negyedik hullámával összefüggő növekvő esetszámra való tekintettel, élve a magyar kormány által adott felhatalmazással, a Richter vezetősége megfontolja, hogy kötelezővé tegye az oltást valamennyi magyarországi munkavállalója számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.