Egymilliárd eurós kiesést jelent az Adidas számára, hogy a járvány terjedése miatt délkelet-ázsiai termelését szüneteltetni kényszerült. Ahogy a sportszergyártás világelsőjét, az amerikai Nike-t, úgy német riválisát is érzékenyen érintette vietnámi termelésük nyár végi-őszi leállása, emiatt
százmillió termékkel szűkebb kínálattal kell készülniük az ünnepi szezon nyitányára.
Már ha megérkeznek a fokozatosan újrainduló üzemekből a termékek, mivel a tengeri szállítás a konténerhiány miatt jócskán lelassult – és meg is drágult. A termelési anomáliák mellett az alapanyag-ellátási gondok is velük maradnak jövőre is – ismerte el szerdán az Adidas vezetése, mire 5 százalékot zuhant a társaság részvényárfolyama Frankfurtban.
Vietnámban gyártják az Adidas termékeinek 28 százalékát, elsősorban a sportcipőket. A cég felfuttatta kínai és indonéziai gyártását, de ezzel is csak a vietnámi kiesésük harmadát tudták pótolni, emellett több légifuvar-kapacitást kötöttek le, hogy ne maradjanak áru nélkül karácsony előtt. Mindez erősen megterheli a kiadási oldalt, szűkíti a marzsokat és a lehúzza a profitot is.
Válaszul az Adidas 5 százalékos áremelést és kedvezményes termékválasztékának szűkítését jelentette be, utóbbit csak az év hátralévő szakára. A harmadik negyedévet 8,5 százalékkal kisebb, 672 millió eurós üzemi eredménynek hozták le, 3 százalékkal emelkedő, 5,752 milliárdos forgalom mellett. Kiemelt piacaik közül Kína nagy csalódást okozott a 15 százalékos forgalom-visszaeséssel, amiben a járványkorlátozások mellett a cég elleni bojkott is közrejátszott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.