Az első forgalmi adatok is alátámasztják az ideit a luxusipar kiemelkedő évének minősítő elemzői prognózisokat. Szerdán a francia LVMH mögött a szektor második legerősebb csoportjának számító Richemont közölte, hogy a december végén zárult harmadik üzleti negyedévében 32 százalékkal, 5,658 milliárd euróra nőttek az eladásai, különösen az ékszereikre és az óráikra mutatkozott kiemelkedő kereslet Európában és Észak-Amerikában.
Előbbi régióban éves alapon 42, utóbbinál 55 százalékos pluszt mutattak ki a gyorsjelentésben, míg a szintén meghatározó kínai piac 7 százalékos bővülési ütemmel szerénykedik,
igaz, ott a február eleji holdújév ünnep idején lódulnak meg az eladások.
Jon Cox, a Kepler Cheuvreux elemzője Kína mellett Európában is lát még jócskán kiaknázatlan lehetőségeket, utalva arra, hogy a gazdasági fellendülés eddig több, ékszerkedvelőiről ismert országban még nem érte el azt a szintet, amikortól a fékevesztett költekezés úrrá lesz a gazdagokon. A többi között a Cartier, Buccellati és Van Cleef & Arpels márkákkal jellemzett ékszerdivízió 38, a csúcskategóriát képviselő, az IWC, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre és Piaget márkákról ismert óragyártó üzletág forgalma pedig 25 százalékkal ugrott meg.
A járványt megelőző, 2019-es karácsonyi szezonnál 38 százalékkal több pénzt hagytak náluk a részvénypiaci nyereségüket és a pandémia alatti megtakarításaikat értékmegőrző luxuscikkekbe konvertáló vásárlók.
Akik a korlátozások enyhítése után tömegével tértek vissza a Richemont termékeit árusító márkaboltokba, 3,40 milliárd eurót hagytak ott, 45 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A cégvezetés Kínát, Dubajt, Dél-Koreát és az Egyesült Államokat emeli ki, mint ahonnan kiemelkedő adatok érkeztek a bolti forgalomról. A személyes vásárlási élmény az interneten nem jön annyira át, de így is 1,02 milliárd eurós, azaz 19 százalékkal magasabb forgalmat értek el az online térben, A Richemont profitadatokat az évet lezáró, március végén esedékes gyorsjelentésében közöl majd, mindenesetre a piac 10 százalékos árfolyam-emelkedéssel honorálta a kimagasló forgalmi adatokat.
A szintén a luxuskategóriában érdekelt brit Burberry divatcég részvénye közel hat százalékkal drágult a karácsonyt magában foglaló negyedév forgalmi adatainak köszönhetően.
A teljes áron forgalmazó boltjaik 723 millió font bevétellel zártak, ez 5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg a 2019-es hasonló időszakénál már 26 százalékkal jobb.
Különösen Európában és Ázsiában ugrottak meg a brit cég eladásai. A Burberry optimista jövőképet festett, s jelentős eredményeket ért el a fiatal generáció bevonzásával, amihez a TikTokot is felhasználta közvetítő platformként.
A befektetőket pedig azzal nyerte meg, hogy a márciussal záruló üzleti évtől várt nyereséget feljebb pumpálta: a menedzsment szerint meglesz a 35 százalékos bővülés, ez 535 millió font körüli a profitot jelent, szemben a Refinitív elemzői konszenzusa által várt 472 millióval, ami 19 százalékos plusznak felel meg.
A két európai luxusipari óriás által hozott jó hírekbe belekapaszkodva az LVMH, a Kering és a Hermes árfolyama is 3-3 százalék körüli mértékben erősödött. Felült a vonatra a Prada is, amely négy százalékot erősödött a kedden közölt erős forgalmi adatainak köszönhetően. A divatcikkeket és kiegészítőket gyártó olasz luxusipari vállalat is legyűrte a pandémiát, tavalyi, 3,364 milliárd eurós bevétele 41 százalékkal haladta meg a 2020-ast, és 8 százalékkal már a 2019-es adaton is túllépett. Az elemzői konszenzus 3,28 milliárd eurós volt. Novemberben a Prada új középtávú stratégiát hirdetett, 4,5 milliárd eurós éves bevételi tervvel.
A csúcsot a 2013-as év tartja, 3,6 milliárd euróval.
Az RBC a napokban tette közzé idei luxuspiaci prognózisát, a kanadai elemzők újabb kiemelkedő évet várnak az egészségesen fejlődő szektor szereplőitől, átlagosan 9 százalékos forgalombővüléssel és üzemi szinten 13 százalékkal magasabb profittal. Forgalomban Európa és Észak-Amerika viszi a prímet, míg Kína teljesítményét a makrogazdasági tényezők és a politikai kurzus erősen befolyásolni tudja – bármely irányban. A turizmus fellendülése is segítheti az eladásokat, emellett a luxusipar a metaverzum és az NTF-k (nem helyettesíthető tokenek) irányába is nyitni fog, miközben az ESG-szempontok előtérbe helyezésével társadalmi szinten is elismerést szerez magának.
Befektetési oldalról az RBC az árakat szabadon diktáló Richemontban és az LVMH-ban lát fantáziát, míg a Keringet a Gucci márka újrapozicionálása emelheti magasba. Az olasz Moncler divatcég és a svájci Swatch óraipari konszern viszont a szektorátlag alatt teljesíthet, miután előbbi túl ambiciózus célokat tűzött maga elé, utóbbi számára pedig erős kínai kitettsége és az okosórák rohamos népszerűsödése okoz fejtörést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.