A japán óriás tavasszal egy leányvállalatot hoz létre Sony Mobility néven az e-autó-piaci lehetőségeinek feltérképezésére. Josida Kenicsiro, a Sony elnök-vezérigazgatója a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásárhoz (CES) kapcsolódó sajtótájékoztatóján megjegyezte, hogy
cége a képalkotási és -érzékelési, a felhőszolgáltatási, az 5G és a szórakoztatóelektronikai piacon már bizonyított, és képes arra, hogy új szintre emelje a mobilitás fogalmát.
S ha már ott volt, Josida fel is libbentette a fátylat a Sony első város terepjárójának, a Vision-S 02-nek a prototípusáról. A modellt ugyanarra az elektromos platformra építették, mint a Vision-S 01-es coupét, amelynek tesztpéldányai 2020 decembere óta róják az európai utakat. Nem PlayStationről van szó, a Sony valóban kilép a virtuálisból a valós világba, felvillanyozva az elektromosautó-gyártás iránt amúgy is fogékony befektetőket.
A Tesla szárnyalása, az elektromosautó-gyártás szemszögéből eddig profilidegenként ismert óriáscégek, mint
a Xiaomi, a Foxconn és a Sony megjelenése – az Apple lebegtetett beszállásáról már nem is szólva – átrajzolhatja az erőviszonyokat, de persze benne van a bukás lehetősége is.
A Sony például nagyon mélyről jött vissza, s közelről ismeri az „élményt”, amikor az új versenyzők lerabolják a piacát. Ahogy tette azt a Samsung és az LG a Sony szórakoztatóelektronikai uralmának megtörésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.