A Ryanair az elemzői várakozásoknál ötmillió euróval kisebb, 96 milliós veszteséget mutatott ki a tavalyi utolsó negyedévről.
Az Európában piacvezető ír fapados egy évvel korábban 306 millió eurós veszteséget könyvelt el, ám a pandémiát megelőző békeév, azaz 2019 utolsó három hónapjában viszont 88 milliós nyereséget ért el.
A légi közlekedési szektor kilátásai továbbra is rendkívül bizonytalanok
– írják közleményükben –, de azért annyira nem, hogy a márciussal záruló üzleti évük meglehetősen laza tervszámain változtassanak. Vagyis marad a 250 és 450 millió euró közötti veszteségre vonatkozó előrejelzésük. A széles sáv egyértelműen annak a következménye, hogy az utasforgalom rendkívüli mértékben függ a járványhelyzettől.
A Ryanair ismét figyelmeztette részvényeseit, hogy minden további pozitív vagy negatív Covid-hír és az arra adott válaszok erősen befolyásolják üzleti tevékenységüket,
s a pandémia okozta válság lezárásáról egyelőre felelőtlenség volna beszélni. Az omicron vírusváltozattal kapcsolatos aggodalmak ugyanakkor kezdtek elhalványulni, ami jó jel a januárra tervezett utasforgalmát múlt év végén tízmilliósról 6-7 milliósra csökkentő Ryanairnél.
Abban reménykednek viszont, hogy a nyári csúcsszezonra kitisztul az ég, és a versenytársak által jelzett kapacitáscsökkentések végre a jegyárak emelkedéséhez vezethetnek.
A Ryanair ugyan mindig is jól bírta, sőt vezényelte a fapadosok árháborúját, de most már felfelé nyomuló árakat szeretne látni. Ehhez képest a magyar hátterű Wizz Air például a rekordveszteség mellett tovább mérséklődő jegyárakról számolt be múlt héten publikált negyedéves gyorsjelentésében, ami sok jót nem jelent. Iparági elemzők ezt a jegyárpolitikát a jelenlegi helyzetben igen kockázatosnak minősítik.
A légitársaság 31,1 millió utast szállított 2021 évzáró három hónapjában, szemben az egy évvel korábbi 8,1 millióval. Negyedéves bevétele 1,47 milliárd euróra nőtt a bázisidőszak 340 milliójáról. Örvendetes viszont, hogy a költségek a bevételnövekedési tempó kevesebb mint felével bővültek, de így is 1,59 milliárd eurót tettek ki. Mindez a források hatékonyabb felhasználására utal. Ez tükröződik a járatkihasználtság hetvenről 84 százalékra történt javulásában, ami persze még mindig messze van a Ryanairtől megszokott 95 százalék körül mozgó értékektől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.