Van honnan leereszkednie a Wizzair-árfolyamnak, hiszen a londoni tőzsde pénteki kereskedésében regisztrált 4,7 fontos záróár húsz százalékkal magasabb a frissített célárnál. Indoklásában Bukta Gábor részvényelemző kifejti, hogy nem lát alapvető változást a diszkont légitársaság jelenleg is indokolatlanul magas árazásában, szerinte a felfelé mutató kockázatok, valamint a hosszú távú növekedési ütem már jócskán be vannak árazva a papírba.
A Wizzair részvényei mind saját historikus értékeltségéhez, mind legfontosabb versenytársaihoz képest jelentős prémiummal forognak. A Bloomberg konszenzusa szerint a két évre előremutató P/E ráta – azaz a részvényárfolyam és az egy részvényre eső eredmény nyereség hányadosa – a 12-t közelíti, míg a fő rivális, az ír Ryanair neve mellett csak a 10-es mutató szerepel. A menedzsment a novemberben publikált negyedéves gyorsjelentés mellé egy kifejezetten pesszimista pénzügyi előrejelzést fűzött, és üzemi szinten 200 millió eurós rekordveszteséget jelzett előre a decemberrel zárult három hónapos periódusra, amelynek eredményeit január 26-án ismertetik majd.
Novemberben az elszabadult olajárakat és – az infláció elszállása miatt – az üzemanyagon kívüli költségeik emelkedését okolták a marzsaikra nehezedő nyomás fokozódásáért és akkor az omikron vírusvariáns megjelenésének erős utasszám-csökkentő hatásával még nem is számolhattak. A Concorde a cég előrejelzését túlságosan borúlátónak ítélte, náluk 178 milliós veszteséggel kalkulálnak, s a stabilizálódó olajár helyett inkább a költségoldali nyomás erősödését tartják a nagyobb kockázatnak. A bővülő flotta miatt a fix költségek fokozatosan emelkednek, amit a légitársaság egyre nehezebben termelhet ki a jövőben – amennyiben a vírusfenyegetettség és az utazási korlátozások tartósan velünk maradnak.
Újraszámolták és lefelé korrigálták a folyó és a jövő évre vonatkozó Wizzair-prognózisukat is. A márciussal záruló 2022-es pénzügyi évre eső üzemi veszteséget 165 millióról 491 milliósra növelték, s szerintük a 2023-as év is negatív meglepetéseket és további korrekciókat hozhat. Likviditási fronton is helyt kell állnia a légitársaságnak, hiszen februárban esedékes visszafizetniük a Bank of Englandnek a tavalyelőtt felvett 300 millió fontos „pandémiás” hitelt és a veszteségeiket is pótolniuk kell. Bukta Gábor szerint a légitársaság emiatt hamarosan kötvénykibocsátásra kényszerül, ez viszont rövid távon nyomást helyezhet az immár a pandémiát megelőző szinteket bő tíz százalékkal meghaladó részvényárfolyamra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.