Elsősorban az Apple-nek, és a Samsungnak okozhat fejtörést a kínai Realme. A feltörekvő gyártó ugyanis a jövő heti Mobile World Congress rendezvényen mutatja be új csúcskészülékeit, amelyeket Európában, és a tengerentúlon is piacra dob majd. Ambíciózus tervekből nincs hiány a gyártónál, ugyanis Sky Li, a cég vezérigazgatója a CNBC-nek azt mondta, hogy idén több, mint 85 millió okostelefont terveznek eladni. A márka Európában már jelen volt, de nem a csúcsszegmensben, a tengerentúli piacra pedig a GT, és a GT 2 Pro készülékekkel lép be a gyártó.
A terjeszkedés ugyanakkor a csúcsmobilok között uralkodó Apple és Samsung nemtetszését válthatja ki, de a kínai rivális Xiaomival is szembekerülhet a 2018-ban alapított társaság. Mindenesetre az új csúcskészülékekeket hétfőn mutatják be Barcelonában, a Realme egyébként első alkalommal lesz jelen a nemzetközi mobilos seregszemlén, a Mobile World Congressen. Megfigyelők szerint a konferencián való jelenlét önmagában is jelzi a terjeszkedési szándékot.
„A csúcskategóriás piacra szeretnénk fókuszálni” – foglalta össze a társaság stratégiájának lényegét egy exkluzív interjúban Sky Li. „Mint mindenhol, az európai piacon is megfizethető telefonokat kínálunk, kimagasló teljesítménnyel, divatos dizájnnal” – tette hozzá.
Egyelőre a gyorsan növekvő márka még kevéssé ismert Nyugat-Európában, vagy az Egyesült Államokban. Counterpoint Research adatai szerint a negyedik negyedévben a Realme 20,65 millió okostelefont szállított le, 48 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Közben az Apple eladásai csökkentek, de még mindig 81,5 millió eszközt értékesített, viszont a Samsung 8 százalékos növekedést ért el.A Realme most viszonylag kicsi, 6 százalékos piaci részesedést hasít ki a globális tortából. A kínai okostelefon-gyártó sokat vár új készülékeitől, ugyanis piaci részesedésének növekedésével számol. A Realme kimagasló népszerűségnek örvend Indiában, ahol a fogyasztók tudatosabbak, és az alacsonyabb áru készülékeket keresik.
Ahogy az elmúlt három évben, 2021-ben is 50 százalékos növekedést értünk el, 2022-re 40-50 százalék közötti plusszal számolunk, ami 85 millió telefon értékesítését jelenti globálisan – részletezte a terveket Li vezérigazgató.
Elemzők szerint a legnehezebb kérdés, hogy a feltörekvő gyártó hogyan tudja meggyőzni a csúcsszegmens fogyasztóit arról, hogy ne a megszokott, bevált márkákat válasszák. „Nagy kihívást jelent, hogy a Realme meggyőzze a vásárlókat arról, hogy ne Apple, Samsung, vagy éppen Xiaomi készüléket válasszanak, hanem hasonló áron az új gyártó termékét próbálják ki” - mondta Harmeet Singh Walia, a Counterpoint Research vezető elemzője a CNBC-nek. Hozzátette, a verseny már most is öldöklő, és a régi nagy szereplők mellett a Xiaomi, vagy éppen a OnePlus erejét sem szabad lebecsülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.