Áprilisban a nagykereskedelmi díjak emelésére készül a Visa és a Mastercard
– értesült a Wall Street Journal. Az amerikai tőzsdei lap emlékeztet, hogy a pandémia miatt két éve késleltették a díjemelést, melynek jelentős részét a bankközi költségek teszik ki, melyet a kártya kibocsátók kapnak. Bár ezek a díjak a vásárlók számára gyakran láthatatlanok, de jelentős költségnyomást jelentenek a kereskedők számára.
Tavaly, becslések alapján, az amerikai kereskedők 55,4 milliárd dollár Visa és Mastercard hitelkártya-bankközi díjat fizettek a kártyakibocsátóknak, ami több mint kétszerese a 2012-es összegnek
a Nilson Report szerint. És ezeknek a költségeknek legalább egy részét magasabb árak formájában hárítják át a fogyasztókra. Egyre több kereskedő számol fel extra díjat, ha valaki hitelkártyával akar fizetni. Ami azért érdekes, mert a járvány idején rendkívül népszerűvé váltak világszerte a kártyás fizetések.
Szakértők szerint, ha a kis- és közepes méretű szupermarketek magasabb bankközi díjakat fizetnek a kártyahasználat után, akkor az üzletben a kiskereskedelmi díjak is emelkedni fognak. A Mastercard bankközi díjváltozásai a becslések szerint évente mintegy 330 millió dolláros nettó költségnövekedést jelentenek a kereskedők számára, a CMSPI tanácsadó cég szerint.
A Mastercard szóvivője közölte, hogy a vállalat csökkenti az 5 dollár alatti tranzakciókkal rendelkező kereskedők, valamint a szállodák, az alkalmi étkezés, a napközi létesítmények és más ágazatok költségeit, amelyeket a világjárvány súlyosan érintett.
Míg a Visa mérsékli az online és az üzleten belüli vásárlások díjait azon kiskereskedőknél, amelyek éves kártyaforgalma nem éri el 250 000 dollárt. Bár ebből a kedvezményből kizárja a kényelmi szolgáltatásokat, az éttermeket és a benzinkutakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.