BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hanyagolja az oroszokat és Kínára vált az Adidas

Negyedmilliárd euróra tehető idei tervezett roszországi bevételét kockára téve átmenetileg ottani tevékenységének felfüggesztésére készül az Adidas.

Az Adidas már korábban jelezte, hogy a világbajnoki pótselejtezőkre készülő szbornaja, azaz az orosz labdarúgó-válogatott nem az ő szerelésükben fog kifutni a pályára, ám végül az Ukrajna ellen indított háborúra adott nemzetközi válasz, az oroszok kizárása a sportéletből mindezt okafogyottá tette. Az Adidas azonban tovább ment és  most már üzleteinek bezárását, tevékenységének szüneteltetését készíti elő Oroszországban. 

Fotó: PETER KNEFFEL / dpa Picture-Alliance / AFP

A német sportszergyártó megpróbál a kínai piacon vigasztalódni, ahol a rabszolgaként dolgoztatott ujgurok melletti kiállásával került nehéz helyzetbe legfőbb riválisaival, így a világelső Nike-val és a Pumával egyetemben. Az ellenük és a nyugati ruházati cégek ellen tavaly meghirdetett kínai bojkott érezhetően belemart a társaságok bevételeibe, de valamennyien úgy nyilatkoztak, hogy az idén helyreállhat a béke. 

Az Adidas idén Kínában 5-7 százalék közötti forgalombővüléssel számol, ami legfeljebb a pandémia előtti szint megközelítésére lehet elegendő. Pláne az után, hogy 2021 utolsó negyedévében 24 százalékkal zuhant a Kína-Hongkong-Tajvan háromszögben eladott termékeiből származó bevétel, s jórészt erre visszavezethetően a globális forgalom 3 százalékkal 5, 137 milliárd euróra apadt. A kínai visszahódítását új régiós igazgatóra, Adrian Siu-ra bízzák. 

Globálisan – árfolyamhatásoktól szűrten – 11-és 13 százalék közé várják az idei forgalombővülést, ebben már az orosz-ukrán háború negatív hatásait is beleszámolták. Az ottani piac kiesése egy százalékponttal rontja a növekedési kilátásaikat. A nettó nyereségre 1,8 és 1,9 milliárd euró közötti becslést adtak a szerda reggel publikált gyorsjelentésükhöz fűzött kitekintésben. A tiszta profit tavaly 1,492 milliárd euró volt, szemben a 2020-as 461 millióval, a forgalom pedig 15,2 százalékot emelkedve elérte a 21,23 milliárd eurót.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.