Öt százalékkal zuhant a Harley-Davidson részvényárfolyama az amerikai tőzsdenyitás előtti kereskedésben, miután a legendás motorgyártó a vártnál nagyobb mértékben bővülő árbevételt, ám visszaeső nyereséget jelentett az első negyedévben.
Az amerikai motorkerékpár-gyártó forgalma öt százalékkal 1,5 milliárd dollárra emelkedett, ezzel meghaladta az 1,31 milliárdos piaci várakozást.
A többi eredménysoron viszont visszaeső teljesítményről számolt be a vállalat. Működési eredménye 16 százalékkal 289 millió dollárra apadt, adózott nyeresége pedig 14 százalékkal 223 millió dollárra mérséklődött.
Az egy részvényre jutó 1,45 dolláros profit az előzetes piaci várakozásoknak megfelelően alakult. Az eredményre rányomta a bélyegét az ellátási lánc akadozása miatti áremelkedés, valamint a félvezetőhiányból adódó gyártási problémák is.
A vállalat világszerte 45 200 járművet adott el, két százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legnagyobb, amerikai piacon öt százalékkal visszaestek az eladások, ezt ugyanakkor ellensúlyozni tudta az egyéb régiókban elért két számjegyű bővülés. A legjelentősebb mértékben – 28 százalékkal – az európai, közel-keleti és afrikai térségben (EMEA) növelte eladásait a gyártó.
A motorkerékpár szegmens forgalma hat százalékkal, az alkatrészek és különböző kiegészítőkből származó bevételek pedig 11 százalékkal emelkedtek.
A Harley-Davidson vezetősége megerősítette 2022 egészére vonatkozó eredményvárakozását. A motorkerékpár szegmens árbevétele ennek megfelelően 5-10 százalék között bővülhet 11-12 százalékos működési haszonkulcs mellett. A pénzügyi szolgáltatásokat kínáló szegmens működése eredménye viszont ötödével vagy akár negyedével is visszaeshet idén.
„Ötéves stratégiai tervünk második évébe lépve örömmel látjuk, hogy a világszerte erős a Harley-Davidson termékek iránti fogyasztói kereslet.
Továbbra is azon dolgozunk, hogy túllendüljünk a globális ellátási lánc zavarain, és a kihívásokkal teli makrokörnyezet ellenére optimisták vagyunk és javulásra számítunk az év második felében” – hangsúlyozta Jochen Zeitz vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.