Közel 20 százalékot raliztak csütörtökön a Macy’s csúcskategóriás áruházlánc, s több mint 20 százalékot a Dollar Tree és majdnem 14-et a Dollar General filléres bolthálózatok részvényei. A vártnál kedvezőbb gyorsjelentések felrázták a piacot, mely a Walmart és a Target múlt heti, csalódást keltő riportjai után már temetni kezdte a kiskereskedelmi szektort. Az amerikai vásárlók az inflációs nyomás ellenére is többet vásároltak az elegáns áruházakban és a filléres diszkontláncokban. Míg a kiskereskedelem középosztályra fókuszáló derékhada szenved, az üzleti kategóriák két végpontján virágzik az üzlet.
A fogyasztók még mindig költenek, de az ellenszél egyre hevesebb– mondta Jeff Gennette, a Macy’s vezérigazgatója, hozzátéve: az évi 75 ezer dollárnál magasabb jövedelmű, közepes vagy annál módosabb amerikai háztartásokat kevésbé befolyásolja az infláció. Amit alátámaszt, hogy a jómódú vásárlókat ellátó Costco Wholesale az értékesítés 10,8 százalékos bővüléséről számolt be az idei első negyedévben.
A Macy’s abból is profitál, hogy az irodákba való visszatérés és a korlátozások feloldásával a koncerteken, partikon való részvétel felértékeli az alkalmi ruhákat és az office-öltözékeket, melyek feleslegesek voltak a pandémia idején.Míg a Dollar boltok forgalmát jelentősen megnöveli, hogy a közepes jövedelmű háztartások nagyobb arányban fordulnak meg a diszkontokban, hogy ellensúlyozzák az élelmiszerek árának emelkedését. Továbbá az üzemanyagköltségek növekedésével felértékelődnek a lakóhelyhez közelebb eső kiskereskedelmi egységek.
A közepes jövedelmű vásárlókat kiszolgáló kiskereskedők azt látják, hogy az ügyfelek lemondanak a tartós fogyasztási cikkekről, s az olcsóbb termékekre helyeződik át a fogyasztásuk súlypontja. Ez áshatta alá a Walmart és a Target negyedévét is.
A Wall Street Journal emlékeztetett, hogy a Dollar-láncok, amelyek gyakran kis csomagokban értékesítenek alacsonyabb árú termékeket, általában növelni tudják értékesítéseiket a gazdasági visszaesések idején. Legfontosabb vásárlóik az évi 40 ezer dollár jövedelemmel rendelkező amerikai háztartások.
Todd Vasos, a Dollar General vezérigazgatója azt mondta:Az alacsony jövedelmű törzsvásárlók most gyakrabban jönnek, de alkalmanként kevesebbet vásárolnak. Ám feltűntek a magasabb jövedelmű vevők, akik a távolabb fekvő, elegánsabb üzleteket helyettesítik a Dollar-boltokkal, s így spórolnak az üzemanyagon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.