A BMW csoport az első negyedévben 541,7 ezer autót gyártott, 19 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt – derül ki a csütörtök reggel publikált gyorsjelentésükből. A termelést akadályozó tényezők közismertek, az autóipar valamennyi szereplőjét sújtja a csip- és alkatrészhiány, amit az orosz-ukrán háború még súlyosbított is, mivel jelentős mennyiségű, nélkülözhetetlen alkatrészt gyártottak e két országban, elég csak a kábelkötegekre gondolni, amelyek hiányában több napra is leálltak márciusban a német autógyárak.
A BMW erős oroszországi kitettséggel rendelkezik, ottani gyártását az uniós szankcióknak eleget téve azonnal leállította, ahogy az alkatrészek exportját és autóinak értékesítését is felfüggesztette. A raktárkészlet jócskán szűkült, a cégcsoport 596,9 ezer autót értékesített a negyedévben, azaz 55 ezerrel többet, mit amennyit az időszakban legyártott. Ez a mennyiség csak 6,2 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
Az igazsághoz tartozik, hogy egy évvel ezelőtt a BMW csoport 636,6 ezres értékesített darabszámmal történelmi csúcsot állított fel, azaz a bázis eleve kiugróan magas volt. Érdekesség, hogy a csoport 89,7 ezer elektromos hajtású járművet adott el, ami éves szinten 27,7 százalékos bővülést takar. Ez azt jelenti, hogy a jelenleg 15 százalékot képviselnek a villanyautók a BMW csoport eladásaiban.
Összehasonlításképpen: a Volkswagen csoportnál még csak 5,2 százalékos ez az arány. A különbség viszont nem is nagy, ha a tisztán elektromos autókat nézzük, hiszen a 35,3 ezres BMW-s tétel csak 5,8 százalékos részarányt ad ki, a többi hibrid, amivel viszont a rivális konszern nem foglalkozik.
A BMW legkelendőbb terméke az 1-es és a 2-es modellcsalád, ezekből 118 ezret értékesítettek. A BMW, a Mini és a Rolls-Royce márkákat összefogó járműgyártó csoport az áremeléseknek és a prémiumkategória felé eltolt kínálatnak köszönhetően 16,3 százalékkal, 31,14 milliárd euróra növelte árbevételét, miközben üzemi nyereségét 12,1 százalékkal, 3,39 milliárd euróra gyarapította.
Egy részvényre eső nyeresége (EPS) 4,26-ról 15,33 euróra nőtt, az üzemi marzs viszont 9,8-ről 8,9 százalékosra mérséklődött. Kitekintésében a BMW annyi bizonytalansági faktort jelöl meg, hogy számszerűsítve inkább csak a 2022-re tervezett üzemi marzsot jelöli meg, amit 7-9 százalék közé vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.