Kedden piacnyitás előtt tette közzé negyedéves gyprsjelentését a CIG. A riport hangsúlyozta, hogy a társaság a folyamatosan változó piaci környezetben, az orosz–ukrán háború komoly gazdasági hatásai és a forint-euró árfolyam ingadozása ellenére, a munkabérek drágulása mellett is pozitív eredményt ért el. A konszolidált adózott eredményük 66 millió forint volt az idei első három hónapban. Ez az eredmény tartalmazza az EMABIT-értékesítés és operáció teljes újraindításával, valamint a casco szerződések kiugró növekedésével járó költségeket is.
A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) működésének beindítása szintén növekedési stratégiájuk fontos lépése volt. Az újraindítás jelentős – előre tervezett és a stratégiában szerepeltetett – költséggel járt, mely 540 millió forintos költségrészként jelentkezik, ami mérsékelte a konszolidált eredményt az egy évvel ezelőtti negyedévhez viszonyítva.
Saját tőkéjük a pozitív adózott eredmény ellenére is csökkent, mivel a befektetési politikájuk következményeként a nem unit-linked termékek mögött álló tartalékokat meghatározó részben állampapírba fektették. Az utóbbi hónapok jelentős hozamemelkedése miatt az állampapírjaik árfolyama csökkent, mely nem realizált veszteséget okozott társaságnak.
A riportált negyedévben a biztosítási díjbevételeik 52, nettó díjbevételük 32 százalékkal emelkedett év per év alapon. Jelentős, több mint tizenhatszoros a nem életbiztosítási termékek díjnövekedése, illetve külön kiemelendő a csoportos termékek 57, illetve a unit-linked termékek 32 százalékos díjemelkedése. A unit-linked biztosításokat nem tartalmazó díjaik 446 millió forinttal növekedtek.
Értékesítési csatornáik teljesítménye nőtt: a független alkuszok új szerzése megháromszorozódott, mely növekedésnek a csoportos életbiztosítások és a nem élet termékek képezték az alapját. Az együttműködő alkuszok száma az előző év azonos időszakához képest az életbiztosító esetében 20-ról 215-re, az EMABIT esetében 0-ról 149-re nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.