BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már a lítiumbányákat is elérte a kínai BYD és a Tesla küzdelme

Hat afrikai bánya megvásárlásával legalább 10 évre biztosíthatja magának az akkumulátorok gyártásához nélkülözhetetlen lítiumot a kínai BYD .

Hat afrikai lítiumbányát vásárol a kínai BYD, amelyek a kínai elektromosautó-gyártó számára egy évtizedre elegendő mennyiségű nyersanyagot biztosítanának a járműveibe való akkumulátorok gyártásához - jelentette kedden a kínai The Paper gazdasági portál.

1237664391 GOROMONZI, ZIMBABWE - JANUARY 11: A foreman looks on as a bulldozer works on the slippery road at Arcadia Lithium  mine on January 11, 2022 in Goromonzi, Zimbabwe. Last month, the Chinese firm Zhejiang Huayou Cobalt said it would pay over $400 million for the hard-rock lithium mine, whose product is a key ingredient in rechargeable batteries used in electric vehicles. The world's transition to "clean energy" may strain global mining capacity to produces these minerals.  (Photo by Tafadzwa Ufumeli/Getty Images)
Fotó: Tafadzwa Ufumeli / Getty Images


A hat bánya több mint 25 millió tonna lítium-oxidot rejt, ami egymillió tonna lítium-karbonátnak felel meg - idézte a jelentés a BYD számításait. A kínai gyártó idei 1,5 millió darab elektromos autó eladására vonatkozó célkitűzése alapján ez a készlet tíz évre biztosítja a termeléshez szükséges nyersanyagot.

A lítium-karbonát-árak az elmúlt másfél évben megtízszereződtek, és a 2020-as év végi tonnánkénti 50 000 jüanról (1 jüan = 55 forint) márciusban több mint 500 000 jüan fölé emelkedtek – írja a lap.

A bányák egy része már júliusban megkezdi a szállításokat a BYD-nek, a lítiumot a cég új, szuperbiztos Blade akkumulátorainak gyártásához fogják felhasználni a következő negyedévben. Amint a villanyauto.hu megírta, ez a frissen kifejlesztett akku a hagyományos típusokkal szemben a teszteken teljesen jól viselte, ha például átszúrták egy szöggel, hiszen a felszíni hőmérséklete mindössze 30 és 60 °C közé hevült. Sőt, akkor sem gyulladt ki vagy robbant fel, amikor törték, hajlítgatták, 300 °C-on megsütötték egy kemencében, vagy 260 százalékkal túltöltötték.

Mint ismert, néhány hete a Tesla is bejelentette, hogy a lítiumot, nikkelt és kobaltot közvetlenül a bányákból szerzi be, és nem a közvetítőktől. Ez a megközelítés az amerikai vállalat szerint kulcsfontosságú, mivel a cégek azért küzdenek, hogy biztosítsák maguknak az akkumulátorgyártáshoz nélkülözhetetlen ásványi anyagokat.

A BYD volt egyébként Kína legkelendőbb elektromosautó-márkája áprilisban, 106 ezer darabos értékesítéssel, ami több mint négyszeres növekedés egy év alatt, és 1,1 százalékos bővülést jelent az előző hónaphoz képest. Az április 30-ával zárult négy hónapban az eladások éves bázison csaknem az ötszörösükre, 392 400 darabra nőttek.

Hasonló tempóban nyomul a társaság az akkumulátorgyártásban is, hiszen áprrilisban a Contemporary Amperex Technology-t leszorítva a dobogó legfelső fokáról, a BYD lett Kína a lítiumvas-foszfáttal működő akkumulátorok legnagyobb eladója is, 47,1 százalékos piaci részesedést szerezve a China Automotive Power Battery Industry Innovative Alliance szerint. 

A BYD részvényeinek árfolyama szerdán 1,4 százalékkal, 300 jüanra drágult Sanghajban.

Gigantikus uránlelőhelyet talált Kína

Kína urán tartaléka a felfedezéssel akár a tízszeresre is nőhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.