Hat afrikai lítiumbányát vásárol a kínai BYD, amelyek a kínai elektromosautó-gyártó számára egy évtizedre elegendő mennyiségű nyersanyagot biztosítanának a járműveibe való akkumulátorok gyártásához - jelentette kedden a kínai The Paper gazdasági portál.
A hat bánya több mint 25 millió tonna lítium-oxidot rejt, ami egymillió tonna lítium-karbonátnak felel meg - idézte a jelentés a BYD számításait. A kínai gyártó idei 1,5 millió darab elektromos autó eladására vonatkozó célkitűzése alapján ez a készlet tíz évre biztosítja a termeléshez szükséges nyersanyagot.
A lítium-karbonát-árak az elmúlt másfél évben megtízszereződtek, és a 2020-as év végi tonnánkénti 50 000 jüanról (1 jüan = 55 forint) márciusban több mint 500 000 jüan fölé emelkedtek – írja a lap.
A bányák egy része már júliusban megkezdi a szállításokat a BYD-nek, a lítiumot a cég új, szuperbiztos Blade akkumulátorainak gyártásához fogják felhasználni a következő negyedévben. Amint a villanyauto.hu megírta, ez a frissen kifejlesztett akku a hagyományos típusokkal szemben a teszteken teljesen jól viselte, ha például átszúrták egy szöggel, hiszen a felszíni hőmérséklete mindössze 30 és 60 °C közé hevült. Sőt, akkor sem gyulladt ki vagy robbant fel, amikor törték, hajlítgatták, 300 °C-on megsütötték egy kemencében, vagy 260 százalékkal túltöltötték.
Mint ismert, néhány hete a Tesla is bejelentette, hogy a lítiumot, nikkelt és kobaltot közvetlenül a bányákból szerzi be, és nem a közvetítőktől. Ez a megközelítés az amerikai vállalat szerint kulcsfontosságú, mivel a cégek azért küzdenek, hogy biztosítsák maguknak az akkumulátorgyártáshoz nélkülözhetetlen ásványi anyagokat.
A BYD volt egyébként Kína legkelendőbb elektromosautó-márkája áprilisban, 106 ezer darabos értékesítéssel, ami több mint négyszeres növekedés egy év alatt, és 1,1 százalékos bővülést jelent az előző hónaphoz képest. Az április 30-ával zárult négy hónapban az eladások éves bázison csaknem az ötszörösükre, 392 400 darabra nőttek.
Hasonló tempóban nyomul a társaság az akkumulátorgyártásban is, hiszen áprrilisban a Contemporary Amperex Technology-t leszorítva a dobogó legfelső fokáról, a BYD lett Kína a lítiumvas-foszfáttal működő akkumulátorok legnagyobb eladója is, 47,1 százalékos piaci részesedést szerezve a China Automotive Power Battery Industry Innovative Alliance szerint.
A BYD részvényeinek árfolyama szerdán 1,4 százalékkal, 300 jüanra drágult Sanghajban.
Gigantikus uránlelőhelyet talált KínaKína urán tartaléka a felfedezéssel akár a tízszeresre is nőhet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.