Nyolc százalékos ralinál járnak a keddi tengerentúli kereskedésben a Boeing részvényei, miután meglehetősen erős gyártási és rendelésszámokat közölt az amerikai repülőgépgyártó.
Júniusban 51 új repülőgépet szállított le a Boeing, az első félévben ezzel 216 gép gördült ki az amerikai gyártó szalagjairól, 38 százalékkal több, mint 2021 első felében – írja a Reuters.
Az arlingtoni székhelyű vállalat 2019 márciusa óta először szállított le 50-nél több repülőgépet egy hónap alatt. A múlt hónapban átadott gépek túlnyomó többsége – 43 darab – a 737 MAX típust képviseli, amely egy két éves biztonsági krízisből próbál talpra állni.
Légiipari források szerint a MAX típusú gépek havi gyártása elérte a vállalat által kitűzött, 31 darabos célt, de a kapacitás egyelőre nem stabilizálódott ezen a szinten a globális ellátási láncokban továbbra is fennálló nehézségek miatt.
A társaság júniusban újabb 50 gépre vonatkozó megrendelést kapott, ezek egy kivételével mind MAX típusú repülőgépek lesznek. Az új megrendelők közül egyedül az American Airlines neve szerepel a nyilvánosságra hozott ügyfelek között.
A tényleges rendelésállomány ennél valamivel szerényebb mértékben bővül, a hónap során ugyanis 35 korábban megrendelt gépigényt vontak vissza az ügyfelek a légitársaságok átszervezései miatt. A legnagyobb ezek közül a Norwegian Air, amely 29 darabos megrendeléstől állt el.
Az idei első félévben 186 géppel nőtt a Boeing nettó rendelésállománya, az összesen 286 új igényből menet közben ugyanis százat mondtak vissza a légitársaságok.
Jelentős bővülésről számolt be még a múlt héten a rivális Airbus is. A világ legnagyobb repülőgépgyártója júniusban 60 utasszállító repülőgépet adott át ügyfeleinek, 13-mal többet, mint májusban. A francia cégnek ugyanakkor nagyon össze kell szednie magát, hogy elérje idei célját, azaz legalább 720 repülőgépet értékesítsen. Az első fél évben ebből csupán 297-et szállítottak le, ám az Airbus kiszállításai általában az év vége felé jelentősen felpörögnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.