BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Látványos profitot termelt a Ryanair, de gyülekeznek a fekete felhők a cég fölött

A Ryanairnél arra számítanak, hogy a nyereségesség éves szinten is visszatér a Covid előtti mértékre, de hogy mikor, arról gőzük sincs.

Meglepetésre mintegy 170 millió eurós, korrigált nyereséget ért el a Ryanair a márciustól június végéig tartó negyedévben, azaz 2023-as üzleti éve első negyedében, szemben az előző év azonos időszakában felhalmozott 273 millió eurós veszteséggel. Az elemzői konszenzus a CNBC szerint mindössze 157 millió euró profitot várt.

Ryanair Boeing 737-800 At Sunrise In Brindisi Airport, People board in the Ryanair FR4716 at Brindisi Airport, also known as Brindisi Papola Casale Airport and Salento Airport, in Brindisi, Italy, on June 19, 2022.  (Photo by Manuel Romano/NurPhoto) (Photo by Manuel Romano / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Manuel Romano / AFP

A dublini székhelyű fapados légitársaság teljesítménye azonban még mindig elmarad a járvány előtti szinttől. 

Az ír cég 243 millió eurós nyereséget könyvelt el 2019 márciusa és júniusa között.

A piacvezető európai diszkont légitársaság azt is megerősítette, hogy utasainak száma a most lezárt periódusban 45,5 millióra nőtt a 8,1 millió fős egy évvel ezelőtti bázishoz mérten. A társaság egyébként, mint korábban közölték, a teljes üzleti évben 165 millió utassal számol, míg 2019-ben csupán 149 millió utast szállított.

"Miközben továbbra is bízunk benne, hogy Európában az oltások magas aránya hozzásegíti a légitársaságokat és a turisztikai ágazatot, hogy végre teljes mértékben magunk mögött hagyják a pandémiás időszakot, sajnos az új vírusváltozatok az őszi szezonra egyelőre továbbra is kockázatot jelentenek" 

- kommentált a Ryanair menedzsmentje.


"A tavaly novemberben megjelent omikron-vírusvariánssal és a februári ukrajnai invázióval kapcsolatos tapasztalataink – utóbbi a húsvéti szezonban 4 százalékkal vetette vissza a cég bevételeit - azt mutatják, hogy a légi közlekedési piac továbbra is rendkívül törékeny" - tették hozzá.

Michael O'Leary vezérigazgató arra is kitért, hogy a július-szeptemberi negyedévben, amely jellemzően az év legnyereségesebb időszaka, a viteldíjak valamivel több mint 10 százalékkal haladják meg a 2019-es szintet.

Az üzemanyagárak, a Covid-19 és a geopolitikai kockázatok miatti bizonytalanság következtében azonban a cégvezetés jelenleg nem tud nyereséget prognosztizálni a 2023. március 31-én záruló teljes pénzügyi évre.
A Wizz Air legnagyobb riválisánál ugyanis, bár arra számítanak, hogy a nyereségesség visszatér a Covid előtti szintre, abban már nem biztosak, hogy ez már a folyó vagy akár a következő pénzügyi évben megvalósul - mondta O'Leary egy videós prezentációban.

A cég részvénykurzusa hétfőn délelőtt 0,7 százalékkal, 12,8 euróra gyengült Dublinban.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.