Feláll vezérigazgatói székéből Herbert Diess, a Volkswagen első embere – írja a Reuters. A döntés „közös megegyezéssel” született – közölték tőzsdezárás után Wolfsburgban.
Diess utódja Oliver Blume, a Porsche AG igazgatóságának elnöke lesz, aki a korábbi tisztségét is megtartja.
A változás szeptember 1-jei hatállyal lép életbe. A felügyelőbizottság arról is döntött, hogy a VW pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz támogatja Blumét a napi operatív üzletmenetben.
Diess jövője a Volkswagennél többször is kérdésessé vált négyéves vezérigazgatói tevékenysége során, legutóbb tavaly ősszel, amikor a vállalat nagyhatalmú üzemi tanácsával került összeütközésbe elektrifikációs stratégiája és vezetési stílusa miatt.
A VW felügyelőbizottságának elnöke, Hans Dieter Pötsch köszönetet mondott Diessnek. Elmondta, hogy a korábbi vezér
határozottan előmozdította a vállalat átalakítását mind a Volkswagen márka, mind a konszern igazgatótanácsának elnökeként.
Herbert Diess nagy szerepet játszott az e-mobilitás előmozdításában is. Az utóbbi időben azonban jó néhány probléma merült fel, különösen a szabadalmaztatott szoftverek és az informatikai rendszerek fejlesztésének megtorpanása miatt.
A hírre a német autógyártó részvényesei elbizonytalanodtak, a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a részvénykurzus 2,4 százalékkal esett.
A német konszern 8,5 milliárd eurós üzemi eredménnyel zárta az első negyedévet. A Toyota mögött a világ második legnagyobb járműgyártójának számító német konszern 62,7 milliárd eurós árbevétellel zárta 2022 első három hónapját, ami szerény, 0,6 százalékos javulást jelentett az egy évvel korábbi időszakéhoz képest.
Diess a Bayerische Motoren Werke AG korábbi ügyvezetője, 2018-ban lett a Volkswagen vezérigazgatója, a dízel-kibocsátási botrány után, amikor a vállalat vezető elektromosautó-gyártóvá változott. Az út rögösnek bizonyult – a vállalat küszködött, hogy az új elektromos járművekben lévő szoftver megfelelően működjön, és nem érte el az új járművek idei értékesítési céljait Kínában.
Diess gyakran vitatkozott a vállalat nagyhatalmú üzemi tanácsával vezetési stílusa és vállalati stratégiája miatt. Tavaly hetekig bírálat alatt állt, miután figyelmeztette a cég igazgatóságát, hogy ha a vállalat nem gyorsítja fel nagymértékben az elektromos járművekre való átállást, akár 30 000 munkahelyet is elveszíthet a németországi Wolfsburgban található fő üzemében, ami a munkaerő mintegy felét teszi ki.
Decemberben megfosztották egyes feladataitól, vezetői csapatát pedig átszervezték. A munkavállalók képviselői a vállalat felügyelőbizottságában foglalnak helyet, vagyis úgy tűnik így vetettek véget azelmúlt időszakban kialakult vitáknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.