A volumenben visszaeső értékesítések és a tartós beszállítási szűk keresztmetszetek dacára meglepően magas, 69,54 milliárd eurós második negyedéves bevételről számolt be csütörtök reggel a Volkswagen. Az éves bázison 3,3 százalékkal növekvő árbevételből a német autógyártó ráadásul üzemieredmény-ágon 4,7 milliárd euró gazdálkodott ki, ami - bár az előző év azonos időszakától csaknem harmadával maradt el - kerek 1 milliárdot vert rá az elemzői konszenzusra, annak ellenére, hogy a VW 2,4 milliárd eurót bukott áruforgalmi fedezeti ügyletein.
Az értékesítések a negyedév második felében a kínai lezárások feloldásával egyébként újra emelkedni kezdtek.
A vállalat - részben a csipellátásban érzékelt javuló tendenciára tekintettel - kifejezetten erős második negyedévre számít, ezért megerősítette egész évre vonatkozó kilátásait is, melyek szerint
idén 7 és 8,5 százalék közötti üzemieredmény-rátát érnek el, az értékesítések darabszámra 5-10 százalékkal, bevételben pedig várhatóan 8-13 százalékkal nőhetnek.
Amúgy az egyre növekvő költségek ellenére nőtt az optimizmus a névadó VW-márkánál is, amely a második negyedévben 4 százalékról 4-5 százalékra növelte üzemieredmény-marzsát. Az előző évben ez az érték még csupán 3,3 százalék volt.
"A második félévben lényegesen magasabb nyersanyag- és energiaköltségekkel számolunk" - mondta Alexander Seitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója.
Bízunk benne azonban, hogy kompenzálni tudjuk a költségoldali inflációt, és folytatódik eredményeink javulása. Már egy sor intézkedést kidolgoztunk.
Az első fél évben a márka 5,6 százalékos korrigált üzemieredmény-megtérülést ért el, szemben a tavalyi 3,4 százalékkal. Eközben a forgalom 7,3 százalékkal, 33,2 milliárd euróra csökkent, ám összességében a korrigált üzemi eredmény bő felével, 1,86 milliárd euróra emelkedett, részben a kedvező eladási áraknak köszönhetően.
A kereslet mind a belsőégésű, mind az e-autók iránt továbbra is nagyon egészséges
– állítják a VW-márka vezetői.
A konszern a jelek szerint közel áll az oroszországi Kalugában működő autógyárának eladásához az orosz Vedomosti hírportál szerint. A Volkswageneket és Škodákat is gyártó, 4200 embert foglalkoztató üzem vevője pedig a kazahsztáni Asia Auto vállalat lehet. Ukrajna orosz megszállása óta az orosz autópiac állítólag szinte teljesen leállt.
A VW szóvivője a gyáreladással kapcsolatban annyit árult el e-mailben, hogy
Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fejleményeket és vizsgáljuk a különböző forgatókönyveket. Döntés azonban még nem született.
A Volkswagen elsőbbségi részvényei csütörtökön délelőtt 3,4 százalékkal, 135 euró fölé drágultak, még mindig fényévnyire vannak viszont az év eleji 180 euró fölötti kurzusuktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.