BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amíg erős a turizmus, jól megy a Marriottnak

Hetven százalékkal nőttek a bevételek.

A Marriott International kedden tette közzé második negyedéves beszámolóját, amelyben sikerült felülmúlnia a Wall Street becsléseit, mind a bevétel, mind a nyereség tekintetében. A Covid–19-hez kapcsolódó korlátozások feloldásával robbanásszerűen nőtt az utazási kedv, így a kereslet is a társaság által üzemeltetett szállodák és üdülőhelyek szolgáltatásaira. Jó hír a vállalat szempontjából, hogy a turizmus-utazás ágazat egyelőre nem mutatja a lassulás jeleit, még akkor sem, amikor egyre többen kongatják a vészharangokat, hogy aggódni kell a magas infláció és a gazdasági növekedés lassulása miatt. 

Budapest/hungary-,May,8,,2018:,View,Of,Marriott,Hotel,Building,Facade
Fotó: Shutterstock

Az egy kiadható szobára jutó bevétel globálisan 70,6 százalékkal, az Egyesült Államokban és Kanadában 66 százalékkal, a cég nemzetközi piacain pedig 88 százalékkal nőtt éves összevetésben. 

A Sheraton és Ritz-Carlton szállodaláncokat üzemeltető Marriott részvényenként 1,80 dolláros korrigált eredményről számolt be, ami jóval magasabb, mint a Wall Street 1,56 dolláros részvényenkénti konszenzusa.

A második negyedévi nettó nyereség 678 millió dollár, szemben az egy évvel ezelőtti 422 millió dollárral.

A negyedéves bevétel 70 százalékkal, 5,34 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Elemzők 4,92 milliárd dollárt vártak, derül ki a Refinitiv adataiból.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.